Όποιος ενθουσιάστηκε με τον τίτλο της νέας επιθεώρησης της Δήμητρας Παπαδοπούλου να σηκώσει το χέρι του. Σε μια προσπάθεια αναβίωσης του περσινού sold out «Τι ζούμε, ρε;;;», το «Τι φάση πάλι, ρε?» –με αγγλικό ερωτηματικό – έρχεται να σχολιάσει τη «λοξή» ελληνική πραγματικότητα, με τη «λοξή» ματιά της Δήμητρας Παπαδοπούλου. Βέβαια είναι στιγμές που αναρωτιέσαι τι είναι πιο «λοξό»: η πραγματικότητα ή η ματιά;
ΦΩΤΑ, ΣΤΡΑΣ, ΛΑΜΨΗ
Όπως κάθε παραγωγή του Άλσους που σέβεται τον εαυτό της, το «Τι φάση πάλι, ρε?» ξεκινά με τραγούδι, μπαλέτα, λαμπερά κοστούμια και προδιαγραφές υπερπαραγωγής. Ο Φωκάς Ευαγγελινός, ευτυχώς, ξέρει τον τρόπο να δημιουργεί εικόνες που εντυπωσιάζουν και η έναρξη της παράστασης ακροβατεί ανάμεσα σε επιθεωρησιακό καμπαρέ και musical. Ενώ τα φώτα κάνουν αντικατοπτρισμό στο γεμάτο στρας φόρεμα που φοράει η Βίκυ Σταυροπούλου και το χρυσοποίκιλτο σακάκι του Θανάση Αλευρά, ο Θοδωρής Αθερίδης αναλαμβάνει το ρόλο να εξηγήσει στη Βίκυ Σταυροπούλου, που δεν έχει ξανακάνει επιθεώρηση, ποιες είναι οι ιδιαιτερότητες του είδους. Εκείνη τον κοιτά με συγκατάβαση και ελπίζει ότι θα ζήσει μια συναρπαστική σκηνική
εμπειρία γέλιου και λάμψης. Έχει δηλαδή την ίδια ελπίδα με τους θεατές.
ΟΙ ΔΥΟ ΟΨΕΙΣ ΤΟΥ ΙΔΙΟΥ ΤΑΛΕΝΤΟΥ
Ο τρόπος που σκέφτεται και γράφει η Δήμητρα Παπαδοπούλου είναι αντισυμβατικός. Έτσι ήταν πάντα και έτσι θέλει και θέλουμε να είναι. Σε αυτή την επιθεώρηση καταλάβαμε ότι βλέπει πολύ δημιουργικά τηλεόραση. Η σάτιρα στο «My Style Rocks» ήταν απολαυστική, τα αστεία για το «Σασμό», τη «Γη της Ελιάς» και το «Μαύρο Ρόδο» σκορπούσαν αβίαστο γέλιο. Επίσης παρατηρεί με ενδιαφέρον την πολιτική πραγματικότητα και τη μεταφέρει κωμικά με τρόπο έξυπνο και σκωπτικό. Το νούμερο του «αναποφάσιστου» Ιεροκλή Μιχαηλίδη είχε αυτή την εσωτερική ειρωνεία που περιμέναμε και ο «προφήτης» του Θανάση Αλευρά ήταν ένα γνήσιο επιθεωρησιακό σκετς ενός καλού κωμικού. Από την άλλη, η ματιά της στις κοινωνικές μεταβολές είναι λιγότερο δημιουργική. Ο Ιεροκλής Μιχαηλίδης, ο Θοδωρής Αθερίδης και ο Λευτέρης Ελευθερίου θέλουν να κάνουν ένα κίνημα που να επαναφέρει τον τρόπο που σκέφτονταν παλιά οι άντρες, το #me3 (επειδή είναι 3), ενώ ο Πάνος Μουζουράκης προσπαθεί να καταλάβει γιατί έχει δύο μπαμπάδες και πώς εξηγείται το non binary. Όλα εξηγούνται, αρκεί
να έχεις διάθεση να τα καταλάβεις.
ΤΕΛΙΚΑ…
…περνάς ωραία στο Άλσος – με τόσους κωμικούς μαζεμένους θα ήταν δύσκολο να είναι αλλιώς. Η Δήμητρα Παπαδοπούλου έχει χιούμορ πρωτοποριακό, δυναμικό και διεισδυτικό. Την ενοχλεί το political correct, όπως κι άλλους δημιουργούς, αλλά πολλές
φορές οι περιορισμοί –σωστοί ή λάθος– μπορεί να είναι πιο δημιουργικοί από την απόλυτη ελευθερία.
PLUS
• Η Δήμητρα Ματσούκα να κάνει πιο συχνά κωμωδία, μάλλον είναι γεννημένη γι’ αυτό.
• Κάποιος να εξηγήσει στη συγγραφέα τη θεωρία του φύλου. Το νούμερο του Μουζουράκη μπερδεύει και εμάς που την ξέρουμε.
• Κακώς ο Θοδωρής Αθερίδης εξήγησε στη Βίκυ Σταυροπούλου τους κανόνες της επιθεώρησης. Στον Γιάννη Τσιμιτσέλη έπρεπε να τους εξηγήσει.
• Ο Λευτέρης Ελευθερίου όταν έχει κείμενο και μέτρο είναι σκηνικό φαινόμενο. Η Βίκυ Σταυροπούλου, πάλι, διαπιστώσαμε ότι τα καταφέρνει και χωρίς κείμενο.
• Η παράσταση διαρκεί πάνω από 3 ώρες. Πας με γυαλιά ηλίου και φεύγεις με φακό. Ε, πρέπει να γίνει και κατανάλωση.