Χρειάστηκαν λίγες ώρες από τη στιγμή που ο Emanuele Farneti, editor-in-chief της Ιταλικής Vogue, ανέβασε στο Instagram το εξώφυλλο του τεύχους Απριλίου, για να κάνει τον γύρο του κόσμου η απόφαση της δημιουργικής του ομάδας να είναι λευκό, για πρώτη φορά στην ιστορία του περιοδικού. Στη συνέχεια, άρχισε να ανεβάζει φωτογραφίες από το περιεχόμενό του, που δημιουργήθηκε σε μια περίοδο κατά την οποία η Ιταλία δοκιμάζεται όσο λίγες χώρες του κόσμου από την πανδημία του κορονοϊού.
«Σε τέτοιους καιρούς, αισθανθήκαμε ότι ένα σιωπηλό εξώφυλλο θα έδινε το πιο ηχηρό μήνυμα από οποιαδήποτε λέξη ή εικόνα», εξήγησε ο δημιουργικός διευθυντής της Vogue Italia, Ferdinando Verderi. «Είναι ένα παγκόσμιο μήνυμα αγνότητας, δύναμης, σεβασμού και ελπίδας. Ωστόσο, πίσω από τη σιωπή αυτού του εξωφύλλου, υπάρχει ένα πολύ ζωντανό και προσωπικό τεύχος της ιταλικής Vogue. Περισσότεροι από 40 καλλιτέχνες και φίλοι αποδέχτηκαν την πρόκληση να συνεισφέρουν από εκεί όπου βρίσκεται καθένας σε καραντίνα. Ζητήσαμε από κάθε καλλιτέχνη προσωπικά να “μείνει συνεπής στους περιορισμούς που αντιμετωπίζουμε όλοι αυτές τις δύσκολες ώρες, δημιουργώντας απλές, ειλικρινείς εικόνες”, και να απεικονίσουν τη μόδα “με τρόπο που να αποτυπώνει όσο το δυνατόν περισσότερο τη στιγμή που ζουν, χωρίς τίποτε άλλο κατά νου”. Μπορούμε να πούμε χωρίς υπερβολή ότι οι εικόνες που προέκυψαν δείχνουν την πιο μεγάλη γκάμα συναισθημάτων, που όταν τα δει κανείς συνολικά δημιουργούν από απόσταση μια συλλογική προσπάθεια η οποία συνιστά ένα σημαντικό οπτικό ντοκουμέντο της εποχής που ζούμε. Τελικά, είναι μια έκφραση εκείνο στο οποίο ο Emanuele κι εγώ πιστεύουμε ότι πρέπει να στοχεύει η Vogue Italia: να μιλάει για τον κόσμο μέσα από τη μόδα».
Ο Emanuele Farneti διαδέχτηκε στο τιμόνι του περιοδικού τη θρυλική Franca Sozzani και ανέλαβε να το οδηγήσει σε μια νέα εποχή, κατά την οποία οι έντυπες εκδόσεις διεθνώς καλούνται να επαναπροσδιορίσουν τον ρόλο τους, εξαιτίας της επέλασης του internet και των social media. Στο πρόσφατο ενεργητικό του έχει ακόμα δύο πρωτιές: Το τεύχος του Ιανουαρίου του 2020 δεν είχε καμία απολύτως φωτογράφιση, καθώς είχε ανατεθεί σε εικαστικούς και εικονογράφους να ζωγραφίσουν εξώφυλλα και editorial μόδας, ώστε τα χρήματα που θα πήγαιναν στις ανάλογες παραγωγές να διατεθούν στο Fondazione Querini Stampalia στη Βενετία, για να αποκατασταθούν οι ζημιές που είχε υποστεί από τις πλημμύρες. Έναν μήνα μετά, το εξώφυλλο του περιοδικού φιλοξενούσε τον αριθμό λογαριασμού στον οποίο μπορούσαν οι αναγνώστες να κάνουν δωρεές για ανακούφιση όσων είχαν επίσης πληγεί από τις πρωτοφανείς βροχοπτώσεις στην ιστορική ιταλική πόλη.