Βουκουρεστίου: O δρόμος που έβαλε την Αθήνα στις μητροπόλεις της μόδας

Γράφει ο Τάσος Μαστρογιάννης για το Down Town που κυκλοφορεί.

Σ την καρδιά του πολιτιστικού πυρήνα της πόλης που φιλοξενεί μερικά από τα μεγαλύτερα
θέατρα, ξεκινώντας από το Κολωνάκι και καταλήγοντας στο Σύνταγμα βρίσκεται η οδός Βουκουρεστίου. Ένας δρόμος 700 μέτρων, άλλοτε ποτάμι του κέντρου –μέχρι τις αρχές του 20ού αιώνα–, τώρα πια ο πιο αναπτυσσόμενος δρόμος του retail, ο δρόμος-ορόσημο της νέας, πραγματικά διεθνούς εποχής της Αθήνας.

Πρόκειται για την πρώτη πεζοδρόμηση στην Αθήνα (1978) και οφείλει το όνομά της στη συνθήκη
του Βουκουρεστίου, το 1913, μέσω της οποίας έληξε ο Β’ Βαλκανικός Πόλεμος. Μέχρι τότε, το όνομα του δρόμου ήταν «οδός Αγχεσμού», από το αρχαίο όνομα μίας από τις κορυφές του Λυκαβηττού.
Ο δρόμος έχει τη δική του ιστορία που τον φέρνει εδώ που βρίσκεται σήμερα. Στη Βουκουρεστίου ήταν το Blow Up στα ’70s, ένα από τα θρυλικά δισκάδικα της εποχής που ξεπουλούσε για καιρό με τον «Μεγάλο Ερωτικό» του Χατζιδάκι, ενώ μεσοτοιχία συναντούσες τη δισκογραφική Λύρα, όπου μπαινόβγαιναν Ξαρχάκος, Μούτσης και Σαββόπουλος.

Από τότε, τα πράγματα στη Βουκουρεστίου άλλαξαν. Η καλλιτεχνική γειτονιά με τα άλλοτε παρηκμασμένα θέατρα έδωσε τη θέση της στα πρώτα και πιο ακριβά κοσμηματοπωλεία της χώρας, μετά πέρασε κρίση,
έκλεισαν, άδειασαν τα πεζοδρόμια και τώρα είναι στην καλύτερη στιγμή της.


Σε μια post-covid εποχή, υψηλής τουριστικής ανάπτυξης, η μόδα φωτίζεται, αναδεικνύεται και κατακλύζει τις
βιτρίνες που φιλοξενούν κορυφαία trends στο στυλ και τους μεγαλύτερους οίκους μόδας που πριν από μερικά
χρόνια δεν θα φανταζόμασταν ότι θα έδιναν μια ευκαιρία ακόμα στην πρωτεύουσά μας. Λίγους μήνες πριν, ήρθε η Gucci σε μία κίνηση υψηλού συμβολισμού, σε λίγο έρχεται και η Chanel. Το fashion crowd της πόλης κάνει party – μαζί και οι τουρίστες που αγαπούν τη high-end μόδα. Η ναφθαλίνη καθάρισε από το δρόμο και η Βουκουρεστίου φαίνεται να βρίσκεται σε μία νέα περίοδο ακμής.

Η ΑΘΗΝΑ ΜΕΤΑΜΟΡΦΏΝΕΤΑΙ ΣΕ ΜΙΑ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΜΗΤΡΟΠΟΛΗ ΤΗΣ ΜΟΔΑΣ
Οι αναλυτές θεωρούν πως τα κριτήρια του σήμερα για να θεωρηθεί μια πόλη μητρόπολη όσον αφορά στη μόδα είναι ο ρόλος της σε αυτήν, οι σχεδιαστές, η εμπορική δραστηριότητα και οι τάσεις. Θα πρέπει να διαθέτει παρουσία και επιρροή στην παγκόσμια μόδα. Αυτό μπορεί να εκδηλώνεται μέσω της παρουσίας διεθνών οίκων μόδας. Gucci, Prada, Louis Vuitton και TOD’S είναι μόνο μερικοί από τους οίκους που συναντάμε στη Βουκουρεστίου και στους κάθετους δρόμους που τη συναντούν. Λένε ότι η πόλη θα πρέπει να είναι γνωστή για τη φιλοξενία τοπικών και διεθνών σχεδιαστών. Kessaris με τον οραματιστή Βασίλη Καίσαρη, Callista και Dior είναι η απάντηση της Αθήνας.

Τέλος, η πόλη πρέπει να έχει ένα ζωντανό εμπορικό περιβάλλον με καταστήματα μόδας, εμπορικά κέντρα και περιοχές για luxury shoppers, τουρίστες ή όχι. Αθήνα τώρα το κατακτάς και αυτό περισσότερο από ποτέ. Οι οίκοι που φιλοξενεί ο δρόμος δεν φέρουν μόνο τάσεις και
πολυτέλεια. Είναι το κοινό τους, αυτό που ανανεώνει την όψη του δρόμου με ουσιαστικό τρόπο. Ακόμα υπάρχουν οίκοι που διατηρούν την «κοινωνία του παρελθόντος» που πάντα σύχναζε στις βιτρίνες – και στα ταμεία τους.

Ήρθαν, όμως, και εκείνοι που δημιούργησαν νέες εικόνες καθώς έφεραν άλλους ανθρώπους. Χαρακτηριστικό παράδειγμα το κατάστημα Off-White όπου θα δεις να δοκιμάζουν καπέλα οι trappers που έχουν έρθει από τα νότια δίπλα σε cool φωτογράφους και ξαφνικά θα μπει μέσα τρέχοντας η Σοφία Καρβέλα, που έχει μόλις προσγειωθεί από Νέα Υόρκη, μαζί με τα παιδιά της και τη μαμά Άννα. Καθόλου τυχαία η αναφορά του καταστήματος Off-White καθώς η φιλοσοφία του brand θα μπορούσε να ταιριάξει με τη νέα μορφή του δρόμου όπου το luxury εμπλουτίζεται με το coolness του streetwear.

Αντίστοιχα, λίγο πιο edgy αλλά σίγουρα cool luxury θα βρεις και στο άλλο άκρο της Βουκουρεστίου, το βορειότερο, σε συνάντηση με τη Σκουφά, στο κατάστημα Balenciaga. Εκεί θα δεις λιγότερους τουρίστες, περισσότερο Instagram-worthy σκηνικό και ίσως λιγότερους να βγαίνουν με σακούλες.

Όσο ανεβαίνεις βορειότερα στη Βουκουρεστίου το κοινό αλλάζει. Είναι πιο locals, λιγότεροι τουρίστες και οι ρυθμοί πέφτουν. Με αποκορύφωμα το σημείο που τελειώνει ο δρόμος αλλά συνεχίζεται νοητά και καταλήγει στον Παπαδάκη της Αργυρώς Μπαρμπαρίγου, το εστιατόριο του στενού της Φωκυλίδου όπου θα συναντήσεις δημοσιογράφους, γερουσία, λάτρεις του φαγητού αλλά κανένα coolness του κέντρου. Μόνο luxury
και «παλιό Κολωνάκι», ορθόδοξο. Ανεβαίνοντας, όμως, το θέμα δεν είναι πια αυτοί που ψωνίζουν ούτε αυτοί που δοκιμάζουν τα ψάρια της Αργυρώς, είναι αυτοί που ζουν στην ευρύτερη περιοχή.

ΚΕΦΑΛΑΙΟ: ΕΝΟΙΚΙΑ
Η ανάπτυξη της Βουκουρεστίου και του άξονα γύρω της με νέες επιχειρήσεις και συνεχώς αυξανόμενο τουρισμό και Airbnb ανάγκες φέρνει στην καθημερινότητα των Αθηναίων δυσφορία. Λίγα σπίτια, λιγότερα γραφεία, πολλοί κολοσσοί που θέλουν να επεκταθούν και η αγορά στριμώχνεται. Τα ενοίκια των κατοικιών έχουν εκτοξευθεί ως απόνερα της γενικότερης ανάπτυξης του κέντρου, ενώ οι επαγγελματικοί χώροι ζουν σε δεδομένα upgraded Ισπανίας. Η έρευνα της BNP Paribas Real Estate έδειξε πως στο κέντρο της πόλης τα «καλά» εμπορικά ακίνητα διαμορφώνονται στα 275 ευρώ/τ.μ.


Στην Gran Via της Μαδρίτης –αντίστοιχη της Βουκουρεστίου, με μεγάλους οίκους–, οι τιμές είναι στα
280 ευρώ/τ.μ. όπως και στην Portal del Angel της Βαρκελώνης. Αν αναρωτιέσαι, στο Μιλάνο, στην Corso
Vittorio Emanuele II, φτάνουν τα 292 ευρώ/τ.μ., τιμή που αναμένεται να φτάσει άμεσα στην
Αθήνα.

Άραγε μπορεί η Βουκουρεστίου να υποστηρίξει ενοίκια Champs Élysées 1.333 ευρώ/τ.μ. ή τουλάχιστον
Oxford Street στο Λονδίνο με 567 ευρώ/τ.μ.; Κι αν αυτό μοιάζει μακρινό πλάνο, θυμήσου πώς ήταν ο δρόμος πριν από λίγα χρόνια, στην περίοδο της κρίσης, και μετά δες τη Chanel που ανοίγει σε λίγες εβδομάδες. Η εποχή της κρίσης πέρασε (ανεπιστρεπτί;) αλλά όσοι θυμούνται το δρόμο εκείνη τη «μαύρη» 10ετία για την οικονομία ανησυχούν για το αύριο της «λαμπερής Βουκουρεστίου». Πόσο luxury αντέχει η πόλη; Πόσες Chanel των 10 χιλιάδων θα αγοράσουν οι Αθηναίες;


Οι ελπίδες βρίσκονται στον τουρισμό. Η ανανεωμένη Βουκουρεστίου βασίζεται στους big spenders. Τα
στοιχεία δείχνουν ότι οι Αμερικανοί είναι εκείνοι που ξοδεύουν περισσότερα και επιλέγουν luxury υπηρεσίες,
fine dining αλλά και high & shopping. Φέτος, το cash flow ξεκίνησε νωρίτερα για τους τουρίστες – δεν είναι τυχαίο που οι κολοσσοί βιάζονται να ανοίξουν νωρίτερα τα παραρτήματά τους. Φέτος έχουμε τουλάχιστον 56 απευθείας πτήσεις την εβδομάδα από την Αμερική. Αυτό συνέβαινε συνήθως μόνο δύο μήνες το καλοκαίρι, τώρα όμως ξεκίνησε από τον Μάρτιο και αναμένεται να ολοκληρωθεί προς το τέλος της χρονιάς.
«Είμαι αεροσυνοδός τόσα χρόνια σε πτήσεις από τη Νέα Υόρκη και άλλα αμερικάνικα αεροδρόμια προς Αθήνα και αυτό που ζούμε από το 2022 δεν έχει ξανασυμβεί», μου είχε πει πριν από λίγες μέρες αεροσυνοδός της Delta Airlines. Τα επίσημα στοιχεία του 2022 την επιβεβαιώνουν, καθώς –σύμφωνα με στοιχεία από την Τράπεζα της Ελλάδος– οι Αμερικανοί άφησαν στη χώρα μας 1,2 δισ. ευρώ, όταν οι συνολικές εισπράξεις ήταν
17,63 δισ. ευρώ για τον ελληνικό τουρισμό. Και όπως κάθε σημείο που προσελκύει τουρίστες, έτσι και η Βουκουρεστίου έχει τους καιροσκόπους της. Θα τους συναντήσεις κυρίως στην εστίαση και θα το καταλάβεις αμέσως.

Άλλωστε, ξέρεις πως εκεί θα καταλήξεις μόνο αν δεν βρεις τραπέζι στα μέρη που
ήθελες. Θα δεις τους σερβιτόρους να κινούνται σαν «κράχτες» σε ελληνικό νησί και όταν παραγγείλεις, το πιάτο σου θα είναι «τουριστικό». Ίσως η μόνη φορά που αυτή η λέξη θέλει εισαγωγικά για να
μην την προσβάλεις. Άλλωστε, βασιζόμαστε σε αυτήν για να επιβιώσει ο δρόμος, μην το ξεχνάς.

Τουρισμός και νεοπλουτισμός. Δύο έννοιες τόσο αντικρουόμενες, που έχουν όμως βγάλει κάποιους νικητές: τους εργαζομένους. Από πού προκύπτει αυτό και πώς εξηγείται; Έχει τύχει να υπάρξω μάρτυρας σε περιστατικά όπου ο Έλληνας είναι αυθάδης, με υποτιμητικό λόγο, και όταν βλέπει τον τουρίστα να είναι ευγενικός – και να ψωνίζει περισσότερα– νιώθει λίγος. «Η αλήθεια ίναι πως με τους Έλληνες πελάτες έχουμε περισσότερες δυσκολίες και η καθημερινότητά μας έχει γίνει καλύτερη λόγω των τουριστών. Οι ξένοι έχουν συνηθίσει να έχουν, κατά κύριο λόγο, πιο ευγενικούς τρόπους. Για να επισκεφτούν μία από τις boutiques της Βουκουρεστίου σημαίνει ότι ψωνίζουν σε αντίστοιχους οίκους και στις χώρες τους και αυτό βοηθά γιατί ξέρουν τι ψάχνουν, πώς θα το ζητήσουν και πώς θα αντιμετωπίσουν εμάς, τους εργαζομένους», μου είπε σε
διάλειμμα ένας πωλητής του πιο ακριβού δρόμου της Αθήνας. «Να μην ξεχάσω να σου πω ότι το χειρότερο το ζήσαμε στην εποχή του COVID, με τους Έλληνες να ψωνίζουν, να ζητούν να μην τηρήσουν τα μέτρα και χωρίς την “όαση” του ευγενικού τουρίστα.» Αυτό δεν ήταν το μόνο κακό εκείνης της εποχής, που ευτυχώς αφήσαμε
πίσω.


Αυτή τη μαύρη σελίδα τη θυμάται και ένας «άνθρωπος της Βουκουρεστίου», η Αρετή Ντάρμα. «Στην εποχή του COVID είχα τρομάξει με την εικόνα του δρόμου. Τώρα πια έχει επανέλθει και ζει ένδοξες στιγμές, με χαρούμενη καθημερινότητα.» Το γραφείο της είναι εκεί, οι πρώτες «καλημέρες» της επίσης, ενώ εκπροσωπεί brands που βρίσκονται στον ίδιο δρόμο και τον καθορίζουν, όπως η Louis Vuitton και η Callista: «Η Βουκουρεστίου για μένα είναι η γειτονιά μου. Βλέπω την εξέλιξή της καθημερινά, ενώ παράλληλα έχει και μια σταθερότητα, μια οικειότητα. Είναι η “καλημέρα” μου, ο κουλουράς και τα παιδιά στα καφέ, αλλά και τα μαγαζιά που συνεργάζομαι. Η Louis Vuitton είναι το trademark. Ξεκίνησε από τη Βουκουρεστίου, ψηλά, ανάμεσα σε Σκουφά και Τσακάλωφ, και κατέβηκε σε μεγαλύτερο χώρο τα τελευταία χρόνια. Ήταν
δεδομένο για τη Louis Vuitton ότι ήθελε να είναι πάντα στη Βουκουρεστίου.

Σε αυτόν το δρόμο συμβαίνουν όλα. Στη συνέχεια, με τους υπόλοιπους οίκους, όταν ήρθαν Prada και Dior, έγινε μια luxury γειτονιά και με highend ωρολογοποιία πια. Από το παράθυρο του γραφείου
μου στη Βουκουρεστίου βλέπω καθημερινά να περνάνε γνωστές φυσιογνωμίες επιχειρηματιών της περιοχής,
άνθρωποι από κάθε σημείο της πόλης που έρχονται να ψωνίσουν, αλλά και τουρίστες φυσικά.

Τα ξενοδοχεία του κέντρου και η ανάπτυξη του τουρισμού έχει φέρει νέο κόσμο στη Βουκουρεστίου, κυρίως Αμερικανούς και Ισραηλινούς. Στη Louis Vuitton πάντα θα δεις κόσμο να περιμένει έξω και να τους κάνουμε entertain στην αναμονή της Βουκουρεστίου. Από την άλλη, η Callista, ένα ελληνικό brand με διεθνή πορεία, κερδίζει κόσμο καθημερινά και λόγω του σημείου. Το positioning ήταν καρμικό να είναι στη Βουκουρεστίου γιατί ο δρόμος ήρθε μόνος του και βρήκε το brand. Μας τηλεφώνησαν οι προηγούμενοι ιδιοκτήτες λέγοντας πως φεύγουν από το χώρο και αν θα έπρεπε κάτι να δημιουργηθεί μετά είναι ένα κατάστημα Callista. Τη λάτρευαν ως πελάτες χωρίς να γνωρίζουν κανέναν προσωπικά από το brand. Άλλωστε, η Callista προσελκύει κόσμο λόγω βιτρίνας αλλά και λόγω της μυρωδιάς της, καθώς περνώντας νιώθεις ένα άρωμα από
καλό handmade δέρμα να δίνει άλλη νότα στη Βουκουρεστίου.»

Το ανανεωμένο κοινό της Βουκουρεστίου είναι ετερόκλητο, δεν μοιάζει να έχει κανένα κοινό, μόνο αισθητική άποψη και λίγα στοιχεία urban διαχρονικότητας του κέντρου. Είναι τα πιο cool κολεγιόπαιδα που θα μπουν
στη Rolex για να χαζέψουν, αυτά που παλαιότερα (ή αργότερα μέσα στη μέρα) θα περάσουν και από τη Ράτκα,
business crowd με καλογυαλισμένα παπούτσια από τον κύριο-trademark της γωνίας Βουκουρεστίου με Πανεπιστημίου, cool γκαλερίστες ντυμένοι με μονοχρωμίες και τη Celine τσάντα τους από τη Luisa ανά χείρας και οι τουρίστες λουσμένοι στον ήλιο – τώρα πια λουσμένοι και στα trends. Ο κόσμος που σκουντιέται στις διαβάσεις δεν μοιάζει να είναι από την ίδια φυλή. Κι αν παλιά οι κυρίες του Κολωνακίου κρυβόντουσαν από την ορκισμένη εχθρό τους στο απέναντι πεζοδρόμιο, σήμερα χάνονται ανάμεσα σε TikTokers, cool
20χρονα με Air Jordan Retro High sneakers και τουρίστριες που πετάχτηκαν στην Dior για μία αγορά
από την Cruise συλλογή πριν φύγουν για Σαντορίνη.

Ένας επαγγελματίας που μένει, κινείται στο κέντρο και κάνει τα ραντεβού του στο Athénée, ο Δημήτρης Τσακούμης, ήταν ο ιδανικός για να μου μιλήσει για το κοινό του σήμερα: «Η Βουκουρεστίου τώρα πια βιώνει πραγματικά την πιο luxury εποχή της. Μαζεύει καλό τουρισμό, ανθρώπους που πηγαίνουν στην Avenue Montaigne και τη Saint Honoré στο Παρίσι για ψώνια. Λίγο πριν από το Σύνταγμα, με ναυαρχίδα το Athénée έχει δημιουργηθεί μια πιάτσα για all-day φαγητό. Είναι ένα meeting point για business ραντεβού πολιτικών, δικηγόρων και γιατρών.
Όμως, δεν είναι μόνο αυτό. Όπως όλα τα πράγματα στην Ελλάδα που υπάρχει μια δημοκρατία και κανένα
μέρος δεν είναι κλειστό για μία κάστα, έτσι και τη Βουκουρεστίου την έχουν “μυριστεί” και νέα παιδιά που ψάχνονται και συχνάζουν εκεί, ακόμα κι αν δεν πηγαίνουν για ψώνια στην Prada. Είναι παιδιά που πηγαίνουν για καφέ και παγωτό. Αυτό που βοηθά είναι και το Attica, ένα κατάστημα που έχει μίξη brands και κοινό
που έρχεται από παντού για να ψωνίσει εκεί. Η μίξη αυτή δίνει ζωηράδα στο δρόμο και οι ετερόκλητοι άνθρωποι τον κάνουν πιο ζωντανό.» Σε μια ελεύθερη μετάφραση, η σημερινή μορφή
της via Voukourestiou θα μπορούσε να είναι το quote του Yves Saint Laurent. Ο σχεδιαστής έλεγε πως
«το σημαντικό σε ένα φόρεμα είναι η γυναίκα που το φορά». Σε όρους σύγχρονης Αθήνας λοιπόν, αυτό αφορά το κοινό που ψωνίζει και απολαμβάνει το δρόμο σήμερα. Οι επενδυτές πιστεύουν στην Αθήνα, οι τουρίστες επιβραβεύουν αλλά και το κοινό της πόλης έχει εξελιχθεί. Κάπως έτσι, λοιπόν, οι Αθηναίοι
δεν μυρίζουν πια ναφθαλίνη και από το δρόμο δεν ψωνίζει μόνο η «αριστοκρατική» Αθήνα του πάλαι ποτέ, αλλά οι γυναίκες και οι άντρες του σήμερα που κάνουν σημαντικές επιλογές και επενδύουν σε κομμάτια αποδεικνύοντας ότι το luxury shopping δεν είναι μόνο οι τάσεις του τώρα, δεν είναι τα fashion victims του 2000. Άλλωστε, το high-end shopping δεν είναι μόνο το προφανές. Είναι η αίσθηση της αποκλειστικότητας, της εκλεπτυσμένης εμπειρίας. Αυτό που μέχρι πρότινος εντοπίζαμε μόνο σε πόλεις όπως το Μιλάνο και το Παρίσι, ακόμα και η Μαδρίτη, πλέον βρίσκεται και στην Αθήνα.

Η ανάπτυξη της Βουκουρεστίου, όμως, βοηθά και σε κάτι ακόμα: Μετά την επέλαση του online shopping και παρά την άνεση που προσφέρει η αγορά προϊόντων μέσω Διαδικτύου, υπάρχει ακόμη η ανάγκη για προσωποποιημένη εμπειρία. Η αίσθηση της αφοσίωσης, της προσοχής και της εξατομίκευσης που προσφέρει η αγορά από τα φυσικά καταστήματα είναι αναντικατάστατη. Όσο κι αν μοιάζει παραδεισένιο να κάνεις 3 clicks για τη νέα Lady Dior, οι boutiques παρέχουν μια μοναδική ατμόσφαιρα, εξειδικευμένες συμβουλές από επαγγελματίες και την ευκαιρία να αγγίξεις, να δοκιμάσεις, να εξερευνήσεις και να συνδεθείς με τα fashion items. Ψυχολογικά μιλώντας, η κοινωνική πτυχή είναι εξίσου σημαντική για πολλούς. Η αίσθηση της κοινότητας και του members’ club λειτουργεί απολαυστικά.

Μιλώντας με την Έλενα Δεδούση, marketing manager της Breitling Hellas, μου επιβεβαίωσε όσα
έβλεπα να αλλάζουν και την ανάγκη του κοινού για shopping σε φυσικούς χώρους καταστημάτων: «Ο πεζόδρομος της Βουκουρεστίου φαντάζει πλέον σαν μια όαση στο κέντρο της Αθήνας. Με τα μικρά καφέ, τα προσεγμένα εστιατόρια, τα θέατρα αλλά και τις υψηλής αισθητικής boutiques από όλα αυτά τα διεθνή brands, η πόλη φαίνεται να έχει αναγεννηθεί. Έλληνες αλλά και πολλοί τουρίστες, που πλέον έχουν κάνει την Αθήνα προορισμό για όλο το χρόνο, δημιουργούν μια σχεδόν εορταστική ατμόσφαιρα. Τους καλοκαιρινούς μήνες, η Βουκουρεστίου βουλιάζει και είναι ίσως ο μόνος δρόμος που ακόμα και τον Αύγουστο σφύζει από ζωή. Ειδικά μετά την πανδημία, βλέπουμε μια στροφή στα φυσικά καταστήματα από τους καταναλωτές. Ναι, κάνουμε ατελείωτο browsing στο κινητό μας και ανακαλύπτουμε μάρκες και προϊόντα από digital influencers, αλλά τελικά θα αναζητήσουμε το προϊόν στα ράφια του καταστήματος και θα κάνουμε την τελική αγορά εκεί. Ευτυχώς, το αγοραστικό κοινό πλέον έχει αντιληφθεί τη δύναμή του και αναζητά την υπεραξία σε ό,τι αγοράζει. Θέλει να κάνει value for-money αγορές και εξετάζει όλο τον ανταγωνισμό πριν καταλήξει. Φροντίζει να κάνει βιώσιμες και ηθικές επιλογές πλέον και παραμένει πιστό στα brands που του
προσφέρουν experiences και το έχουν στο επίκεντρο της προσοχής τους.»

Στη σύγχρονη Βουκουρεστίου, με τις βιτρίνες των trends και το κοινό του σήμερα, δεσπόζουν και κάποιες αξίες: Εκείνα τα καταστήματα που με την παρουσία τους δίνουν διαχρονικότητα. Οίκοι που έχουν καταφέρει μέσα στα χρόνια να δημιουργήσουν μια αναγνωρίσιμη και εμβληματική ταυτότητα που αντέχει. Δίνουν έμφαση στην ποιότητα των υλικών και την κατασκευή των κομματιών τους. Χρησιμοποιούν παραδοσιακές τεχνικές και χειροποίητες λεπτομέρειες που προσδίδουν μοναδικότητα και αξία στα προϊόντα τους. Δημιουργούν εμβληματικά κομμάτια που αναγνωρίζονται αμέσως από το κοινό. Κλασικά κομμάτια που παραμένουν στη μόδα για πολλές σεζόν, ακόμα και πρωτοποριακά σχέδια που καθιερώνουν νέες τάσεις. Όπως αυτά που βρίσκεις στις boutiques των Rolex, Breitling, Kessaris, Panerai, Bvlgari.

Η Αθήνα αλλάζει, εξελίσσεται και βιώνει άνθηση. Η πόλη που μέχρι πρότινος ήταν μόνο ιστορία και πολιτισμός, τώρα προσθέτει ως ατού της και το δυναμισμό του αστικού κέντρου. Η αναζωογόνηση ήρθε, με
τις περιοχές της να ζωντανεύουν με εστίαση και boutiques. Η Αθήνα ως σύγχρονη πρωτεύουσα μπαίνει ακόμα πιο δυναμικά στο χάρτη της μόδας και η Βουκουρεστίου είναι το κέντρο της. Μένει να δούμε αυτό
το όνειρο να αντέχει, να γίνεται απολαυστικό και για τους κατοίκους της και να μην κληροδοτηθεί ολοκληρωτικά στους τουρίστες.