Η Μαργαρίτα Πριφτάκη έχει ντύσει τη Φουρέιρα, έχει κερδίσει το Project Runway, αλλά έχει σκεφτεί και να παρατήσει τη μόδα

Η νίκη σε ένα τηλεοπτικό reality μπορεί να εκτοξεύσει τη δημοτικότητα κάποιου στα ύψη, ποιος όμως πρόσεξε το περσινό Project Runway, που πέρασε μάλλον απαρατήρητο; Tο γεγονός ότι το κέρδισε η Μαργαρίτα Πριφτάκη ίσως είναι, άλλωστε, το μικρότερο κατόρθωμά της. Γιατί, αν κάτι την κάνει να ξεχωρίζει ως σχεδιάστρια μόδας, είναι η συνέπεια και η επιμονή που της εξασφαλίζουν το πιο σημαντικό: διάρκεια σε έναν χώρο στον οποίο συχνά κυριαρχεί το εφήμερο. Από τον Πάρη Κορμαρή

Είμαι υποχρεωμένος να εφαρμόσω τους κανόνες κοινωνικής αποστασιοποίησης όταν φτάνω στο ατελιέ της Μαργαρίτας Πριφτάκη, αλλά ο πάγος σπάει εύκολα χάρη στα τρία σκυλιά της, που χαλάνε τον κόσμο πίσω από μια τζαμόπορτα. «Αν μπορούσα, θα είχα δεκατρία», λέει εκείνη και μου τα συστήνει: είναι ο Marc (όπως ο Marc Jacobs, από τους αγαπημένους της σχεδιαστές), ο Κόρη (αρσενικός, αλλά βαφτίστηκε έτσι γιατί μια περίοδο η Μαργαρίτα πήγαινε τακτικά στην Κάρπαθο, όπου όλοι την προσφωνούσαν «κόρη μου» και της κόλλησε) και η Lilo (από τη σειρά κινουμένων σχεδίων Lilo & Stitch). Έχει περάσει πάνω από ένας χρόνος αφότου προβλήθηκε στο Open το Project Runway, το talent show για σχεδιαστές μόδας που βασίστηκε στο διεθνές format και ανέδειξε τη Μαργαρίτα νικήτρια. «Η αίσθηση που μου έχει αφήσει είναι σίγουρα θετική, καθώς επωφελήθηκα και της πρωτιάς», αναγνωρίζει εκείνη. «Ένα οικονομικό έπαθλο πάντα βοηθάει, αλλά δεν έφερε κάποια ιδιαίτερη αλλαγή στη ζωή μου. Δεν έγινε το μεγάλο “μπαμ”, ούτε είμαι αναγνωρίσιμη στον δρόμο. Σίγουρα όμως θα παρότρυνα κάποιον να συμμετάσχει. Ελπίζω να υπάρξει δεύτερη σεζόν και να έχει μεγαλύτερη επιτυχία από τη δική μας». Όποιος το παρακολούθησε είδε στη Μαργαρίτα αυτό που βλέπω κι εγώ: χαμηλούς τόνους, ευγένεια και μια σιγουριά για το πώς πρέπει να γίνονται τα πράγματα, στοιχεία δηλαδή που δεν βοηθούν ένα τηλεοπτικό reality να κάνει νούμερα, ωστόσο δεν την έχουν προδώσει ποτέ.

Μαθήματα μόδας

Η Μαργαρίτα είχε ξεκινήσει να παραδίδει μαθήματα Αγγλικών, είχε όμως πάντα το «μικρόβιο» της μόδας. Ίσως το είχε κληρονομήσει από τη μητέρα της, που ήταν στο παρελθόν σχεδιάστρια στον Καναδά, και μια μέρα ήταν σαν να πήρε η μια τη θέση της άλλης: η μητέρα της την κάλυψε σε ένα μάθημα και η Μαργαρίτα -που είχε σπουδάσει Γραφικές Τέχνες- εστίασε στο σχέδιο μόδας. Τα πρώτα από τα δεκαπέντε συνολικά χρόνια που δραστηριοποιείται στον χώρο δούλεψε σε διάφορες φίρμες, ώστε να γνωρίσει στην πράξη όλα τα στάδια της παραγωγής. «Θεωρώ ότι δεν μπορείς να ξεκινήσεις έχοντας από την πρώτη μέρα δική σου επιχείρηση», εξηγεί. «Νομίζω ότι ελάχιστοι από όσους το έχουν επιχειρήσει έχουν πετύχει». Η ίδια τόλμησε να το κάνει πριν από οκτώ χρόνια, ενώ πριν από τρία χρόνια έκανε rebranding έχοντας στο πλευρό της τον αδερφό της, Κωνσταντίνο. Από τα αγγλικά αρχικά των ονομάτων τους προέκυψε και η φίρμα: EMCI.

Down to earth

«Γενικά, είμαι προσγειωμένη», λέει η Μαργαρίτα. Έχω φιλοδοξίες, σίγουρα θέλω να ανέβουμε ως εταιρεία, αλλά θέλω να γίνει σωστά ώστε να έχουμε διάρκεια. Αυτό είναι για μένα το στοιχείο-κλειδί». Οι γραμμές της φλερτάρουν με τον μινιμαλισμό, αν και διαμαρτύρεται ότι «την έχουμε λιώσει αυτήν τη λέξη. Είναι ρούχα που φοριούνται όλες τις ώρες της ημέρας και ανάλογα με το πώς θα τα βάλεις μπορείς να τους δώσεις διαφορετικό αέρα». Εκτός από γυναικεία, σχεδίαζε και κάποια αντρικά κομμάτια, που παρατήρησε ότι τραβούσαν το ενδιαφέρον και των γυναικών.  Έτσι, πέρσι η EMCI  λάνσαρε τη συλλογή They, με ρούχα που μπορούν να φορεθούν από τον καθένα, ανεξαρτήτως φύλου, τάση που έχει κερδίσει αρκετό έδαφος και στο εξωτερικό. Φέτος, επίσης, ασχολήθηκε για πρώτη φορά με παιδικά, σχεδιάζοντας μαγιό και είδη θαλάσσης για την εταιρεία Perle d’ Azur. «Δεν απομακρύνθηκα σε αυτό από την αισθητική μου», τονίζει. «Σχεδίασα κομμάτια με τα οποία θα έντυνα εγώ το παιδί μου αν ήμουν μητέρα».

Σχεδιαστές και μη

Μιλάμε για το τοπίο της μόδας στην Ελλάδα και μου λέει ότι υπάρχουν πολλοί καλοί σχεδιαστές, που όμως δεν έχουν τη δυνατότητα να προβληθούν όσο τους αξίζει: «Θεωρώ ότι πολλοί μένουν στην αφάνεια, επειδή άλλοι έχουν το βήμα να δείξουν κάτι μέτριο. Μια παρουσιάστρια, ας πούμε, που αποφασίζει να δηλώσει σχεδιάστρια τραβάει εύκολα επάνω της την προσοχή. Η πίτα είναι μεγάλη, για όλους υπάρχει κομμάτι, αλλά αυτό δεν σημαίνει και ότι όλοι μπορούμε να τα κάνουμε όλα. Υπάρχει ένας κορεσμός που με έχει δυσαρεστήσει λίγο». Η ίδια φαντάζεται ποτέ τον εαυτό της εκτός μόδας; «Είμαι γενικά συνειδητοποιημένη, ξέρω ότι κάποια μέρα μπορεί όλο αυτό να σβήσει», απαντάει. «Η αλήθεια είναι ότι, όσο και να το αγαπάω -γιατί για μένα είναι πρωταρχικά το χόμπι μου- με έχει κουράσει το γεγονός ότι πρέπει να βάλω τη δουλειά μου σε ένα καλούπι και να κάνω συγκεκριμένα πράγματα. Έχω πει κάποιες φορές ότι θέλω να τα παρατήσω, αλλά νομίζω ότι είναι καθαρά ο εκνευρισμός της στιγμής. Τελικά, ακόμα και στις δύσκολες φάσεις, όπως αυτή που προκάλεσε η πανδημία, υπερισχύει η αισιοδοξία μου».

A splash of colour

Η συλλογή EMCI για το φετινό καλοκαίρι ονομάζεται Utopia. «Αν δύο επιθυμίες δεν μπορούν να ικανοποιηθούν ταυτόχρονα, η πραγματική ουτοπία δεν είναι εφικτή», σημειώνεται στην παρουσίασή της. «Στη Utopia όλες οι επιθυμίες ικανοποιούνται». Που σημαίνει ότι υπάρχει μια λεπτή ισορροπία ανάμεσα σε λιτές και σε oversized γραμμές, με απαλά υφάσματα υψηλής ποιότητας. «Έχω έναν περίεργο τρόπο που δημιουργώ κάθε συλλογή», εξηγεί η Μαργαρίτα. «Ποτέ δεν σχεδιάζω εκ των προτέρων. Ξεκινάω πηγαίνοντας στην αγορά για να βρω υφάσματα και μετά εκείνα με καθοδηγούν. Είναι σαν να σχεδιάζω με το ψαλίδι». Τα χρώματα που προτιμάει κινούνται σε μια συγκεκριμένη γκάμα: «Το μαύρο το θεωρώ κλασική αξία και έχουμε επίσης πάντα στις συλλογές μας εκρού και γκρι. Κάθε σεζόν βάζουμε μια χρωματιστή πινελιά για να κάνει τη διαφορά. Αυτό το καλοκαίρι είναι το πράσινο της μέντας. Η επιλογή, βέβαια, μπορεί να είναι τυχαία, ανάλογα με τα υφάσματα που υπάρχουν όταν βγαίνω να ψωνίσω. Και χρησιμοποιούμε πάντα πολύ καλές ποιότητες».

Special occasions

Εκτός από τις συλλογές prêt-à-porter, η Μαργαρίτα δημιουργεί και custom κομμάτια, όπως νυφικά και βραδινά φορέματα. Πώς της φαίνεται η απευθείας επαφή με μια πελάτισσα; «Είναι κάτι που με ευχαριστεί και προχωράμε μαζί βήμα-βήμα», λέει. «Ξεκινάμε από το μηδέν, επιλέγουμε παρέα υφάσματα και σκεφτόμαστε ακόμα και το τελικό styling, μέχρι τα κοσμήματα και τα παπούτσια με τα οποία θα συνδυαστεί το ρούχο». Στην κορυφή των celebrities που έχει ντύσει βρίσκεται η Ελένη Φουρέιρα, με ένα σύνολο με το οποίο εμφανίστηκε σε τηλεοπτικό show και ένα ακόμη που δημιουργήθηκε για συναυλία. Αλλά η Μαργαρίτα δεν συνεργάζεται με οποιονδήποτε το ζητήσει. «Το θέμα είναι να φοράς τα ρούχα και όχι να σε φοράνε αυτά», λέει χαρακτηριστικά. «Οπότε, δίνουμε σε όσους νομίζουμε ότι τους ταιριάζουν».

leave a reply

Your Review *