Άννα Βίσση – Δέσποινα Βανδή: Το χρονικό μιας κόντρας που ανήκει στην ιστορία

Πως ξεκίνησε η κόντρα, η διαμάχη, τα στρατόπεδα, οι φίλοι, οι δηλώσεις, τα λάθη και το τέλος μιας διαμάχης που κρατάει 25 χρόνια / Από τον Πάνο Ζόγκα

Για να είμαστε απόλυτα ακριβείς όλα ξεκίνησαν το 1998. Τότε η Άννα εμφανιζόταν στα Αστέρια Γλυφάδας και η Δέσποινα στο Ribas με τον Γιάννη Πάριο. Τότε τα περιοδικά downtown και Nitro, που ήταν αυτά ουσιαστικά που το ξεκίνησαν όλη αυτή την επική κόντρα,  έχρισαν την Δέσποινα ως την διάδοχη κατάσταση της Άννας.

Όλα αυτά θα μπορούσαμε να πούμε ότι τότε ήταν τραβηγμένα από μαλλιά, γιατί η Δέσποινα δεν είχε μεγάλη δισκογραφία. Αλλά το χειμώνα της ίδιας χρονιάς τα πράγματα παίρνουν άλλες διαστάσεις. Η Άννα Βίσση φεύγει για το Λονδίνο και ο επιχειρηματίας της Άννας, Ηλίας Μαρασούλης αναλαμβάνει την Δέσποινα.

Και της δίνει το κλασικό τότε νυχτερινό μαγαζί «Γκάζι» να τραγουδήσει με τον Βασίλη Καρρά. Ταυτόχρονα δίνει την σκηνοθεσία του σόου στον Φωκά Ευαγγελινό  ενώ τα σκηνικά κάνει ο Μανώλης Παντελιδάκης που ήταν οι δυο βασικοί συνεργάτες της Άννας στα σόου που έκανε στα 90ς.
το 1999 η Βίσση παραμένει στο Λονδίνο, η Δέσποινα κυκλοφορεί τον δίσκο «Προφητείες» με τον Φοίβο και παραμένει στο «Γκάζι» ως το μοναδικό όνομα. Ο δίσκος βγάζει το ένα χιτ μετά το άλλο και Δέσποινα γίνεται η σούπερ σταρ της νυχτερινής Αθήνας.
Και τα media οργιάζουν. Μιλάνε για το τέλος της Βίσση και την διαρκή άνοδο, για την ακρίβεια εκτόξευση της  Δέσποινας.
Το 1999 αρχίζει επίσημα και η κόντρα όταν η Δέσποινα σε συνέντευξη της στην Νάνσυ Ζαμπέτογλου στο downtown δηλώνει πώς «Η Άννα είναι 30 χρόνια στο τραγούδι και εγώ δεν είμαι καν 30 χρονών». Η δήλωση αυτή έχει μείνει κλασική και αναπαράγεται ακόμη και σήμερα 21 χρόνια μετά.

ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ 2000

Η Άννα Βίσση επιστρέφει από το Λονδίνο και κάνει εμφανίσεις πάλι στα «Αστερία» της Γλυφάδας.  Η Δέσποινα Βανδή θα κάνει μια συναυλία στο Λυκαβηττό συγκεντρώνοντας 7.000 άτομα. Και εκεί αρχίζουν οι συγκρίσεις. Τον χειμώνα θα βρεθούν αντιμέτωπές για πρώτη φορά μετά από καιρό στην νυχτερινή Αθήνα. Η Άννα Βίσση συνεργάζεται με την Καίτη Γαρμπή στο Fever και ο επιχειρηματίας Ηλίας Μαρασούλης αποφασίζει να δώσει το Rex, ένα από τα μεγαλύτερα και κλασικά μαγαζιά της Αθήνας στην Δέσποινα και πάλι ως πρώτο όνομα. Ο Φωκάς Ευαγγελινός ακολουθεί την Δέσποινα και για τις ανάγκες της χορογραφίας του τότε της υπερ-πετυχημένο τραγουδιού «Υποφέρω» την βάζει να αιωρείται πάνω από τους θαμώνες. Η Καίτη Γαρμπή θα βγει να υπερασπιστεί την Άννα Βίσση στην εκπομπή του Νίκου Χατζηνικολάου δίνοντας την πληρωμένη απάντηση. «Εμείς στο Fever ούτε θα πετάμε ούτε θα κολυμπάμε, θα τραγουδάμε». Και η δήλωση της παίζει σε όλα τα κανάλια, σε όλες τις μεσημεριανές εκπομπές και η κόντρα Βίσση-Βανδή αναζωπυρώνεται.

ΒΑΛΕ ΤΟ ΚΟΚΚΙΝΟ ΦΟΥΣΤΑΝΙ

Τον Δεκέμβριο του 2001 , η Δέσποινα Βανδή εμφανίζεται στην Χριστουγεννιάτικη γιορτή του Δήμου Θεσσαλονίκης με ένα κόκκινο φόρεμα. Το είχε ράψει ειδικά για εκείνη την εκδήλωση. Ταυτόχρονα η Άννα Βίσση κάνει εξώφυλλο στο περιοδικό vogue με ένα πανομοιότυπο φόρεμα δια χειρός Lacroix.  Και άλλο ένα τσουνάμι αντιδράσεων ξεκινάει για το ποια αντέγραψε ποια και ποια το φόρεσε πρώτη. Η διευθύντρια τότε του περιοδικού απειλεί με μηνύσεις και θέλει να στείλει στον οίκο lacroix την εμφάνιση της Δέσποινας κατηγορώντας την  για αντιγραφή. Δεν έγινε ποτέ.

ΜΙΑ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΠΟΥ ΔΕΝ ΕΓΙΝΕ ΠΟΤΕ

Το Δεκέμβριο του 2002 ο Πέτρος Κωστόπουλος κάνει πάρτι για τα 7 χρόνια των περιοδικών Down Town και Nitro στο οποίο παραβρίσκονται και οι δύο για πρώτη φορά στον ίδιο χώρο. Η Αννα στο ισόγειο του μαγαζιού και η Δέσποινα στον εξώστη με τον Σάκη Ρουβά και τον Ηλία Ψινάκη.  Κάποιοι μεσολαβούν για να γίνουν οι συστάσεις. Η Άννα λέει «θα ήθελα να την γνωρίσω γιατί όχι, ας κατέβει να συστηθούμε». Το ίδιο είπε και η Δέσποινα. Και όταν πάει να κατέβει μπαίνει στην μέση ο Ηλίας Ψινάκης λέγοντας ότι αυτή η συνάντηση δεν πρέπει να γίνει γιατί θα επισκίαζε όλο το πάρτι. Δηλαδή την επόμενη μέρα κανείς δεν θα ασχολιόταν με τα περιοδικά, αλλά με την ένωση της Δέσποινάς με την Άννα. Και έτσι αυτή η συνάντηση δεν έγινε ποτέ.
Μετά τα πράγματα ηρέμησαν. Άλλωστε η Δέσποινα έφυγε για την Μαδρίτη, γέννησε την Μελίνα , η Άννα έκανε θέατρο και όλα ήταν ήρεμα . Σαν να έγινε κατάπαυση των πύρων.

ΤΟ 2004 ΝΕΑ ΕΠΙΘΕΣΗ

Τον χειμώνα του 2004 η Άννα γίνεται επιχειρηματίας και δημιουργεί το «Pizza Pomodoro» σε συνεργασία με τον κολλητό της μέχρι και σήμερα επιχειρηματία Χρυσανθό Πανά. Στα εγκαίνια ο Νίκος Καρβέλας κάνει δηλώσεις στις κάμερες και πυροδοτεί την κόντρα λέγοντας. «Η Δέσποινα αντιγράφει χρόνια την Αννα. Είναι η καλύτερη της μίμος της δίνω συγχαρητήρια». Η Δέσποινα δεν απάντησε.

ΓΙΑΤΙ ΦΕΤΟΣ Η ΕΠΑΝΕΝΩΣΗ

Στην πορεία πολλά έγιναν. Από το 2010 μέχρι το 2020 η κόντρα ανάμεσα στους φανατικούς των τραγουδιστριών υπήρχε, αλλά ελάχιστα απασχολούσε τα media. Η Δέσποινα και η Αννα έκαναν πολλές πετυχημένες δουλειές και συνεργασίας και αποδείχτηκαν πολύ ανθεκτικές και διαχρονικές. Κάθε μια είχε το κοινό της, δεν χρειαζόταν μια κόντρα για να τονίσουν την παρουσία τους. Πολλοί ειρωνεύτηκαν την εμφάνιση τους στο σόου του Κοκλώνη, αλλά το 45% νούμερο τηλεθέασης αποδείκνυε  ότι το κοινό επιζητά την κόντρα αλλά περισσότερο επιζητά την συμφιλίωση.

Και για επίλογο και οι δυο φαινόντουσαν πραγματικά ευτυχισμένες, ήρεμες, χαρούμενες και κατά κάποιο τρόπο γαλήνιές για όλο αυτό που συνέβη. Και αν δεις το 19λεπτο απόσπασμα αντιλαμβάνεσαι ότι υπάρχει μια κλιμάκωση στα αγγίγματα και στις ατάκες μεταξύ τους. Και φυσικά μια γενναιοδωρία στην κινησιολογία σαν και οι δυο να ήθελε να λήξη αυτό το πράγμα. Άλλωστε ο χρόνος λένε πώς είναι αυτός που δίνει όλες τις απαντήσεις χωρίς να χρειαστεί να κάνεις εσύ καμία ερώτηση. Και ήταν απόλυτα ειλικρινείς έστω και για 20 λεπτά. Και επειδή ο φακός είναι αμείλικτος και αμέσως αντιλαμβάνεται τις δημόσιες σχέσεις από τις σχέσεις, εδώ ο φακός έπιασε μια αληθινή στιγμή, ανεξάρτητα από ότι είχε συμβεί στο παρελθόν.  Γιατί σημασία δεν έχει τι έχει γίνει παλιά, αλλά το τι γίνεται στο τώρα. Και στο τώρα η Άννα και η Δέσποινα να τραγουδάνε μαζί έδωσαν σε όλους μας μια από τις πιο θετικές εικόνες της τηλεόρασης αυτά τα Χριστούγεννα. Και έδωσαν και το μήνυμα πώς οι σχέσεις που φτιάχνουν είναι πιο σημαντικές από τις σχέσεις με κόντρα, και από ότι αποδείχτηκε και τηλεοπτικά πιο εμπορικές.