Για έναν περίεργο λόγο φέτος περίπου θεατρικές παραστάσεις αποφάσισαν να ανοίξουν αυλαία το πρώτο 10ημερο του Οκτωβρίου. Μια εκκίνηση που πολλοί θεώρησαν ότι θα μπορούσε να κάνει τον κόσμο να τρέξει στις αίθουσες. Αλλά αυτό όχι μόνο δεν έγινε, αντιθέτως δημιούργησε πολλά προβλήματα, αφού υπήρχαν κεντρικές σκηνές της Αθήνας που μετά βίας άγγιζαν διψήφιο νούμερο θεατών. Οι παραστάσεις ξεκίνησαν, αλλά οι θεατές δεν μπήκαν στον κόπο να κόψουν εισιτήριο.
Μιλώντας με ανθρώπους του θεάτρου, κάποιοι το αποδίδουν στη κρίση, αλλά οι περισσότεροι στον καιρό που δεν ευνοεί τη διάθεση του κοινού για κλειστές αίθουσες. Θεατρικός παραγωγός μάς εξηγεί: «Το κοινό έχει αρχίσει να γίνεται πολύ επιλεκτικό στο πού θα δώσει τα χρήματά του. Ακόμη και τα έργα που παίζονται για δεύτερη χρονιά, με εξαίρεση ίσως το MasterClass και τις παραστάσεις στο Θέατρου Νέου Κόσμου, δυσκολεύονται να φέρουν το κοινό στο ταμείο. Επίσης φέτος έχουμε μεγάλη άνοδο στα κινηματογραφικά εισιτήρια. Ο Joker έφερε πολύ κόσμο στις αίθουσες, γέμισαν τα multiplex, και όσοι δεν έβρισκαν εισιτήριο έκλειναν για άλλες ταινίες». Τώρα γιατί ο κινηματογράφος επηρεάζει το θέατρο; Γιατί το κοινό είναι σχεδόν ίδιο, τόσο οικονομικά, ηλικιακά όσο και σε διάθεση εξόδου. Δηλαδή ποσοτικά και ποιοτικά έχουν την ίδια βάση στις στατιστικές .Με απλά λόγια βγαίνει το συμπέρασμα ότι ο Joker φταίει και για το ελληνικό θέατρο. Αλλά αυτό θα ήταν πολύ απλοϊκό. Συνήθως οι τάσεις και το πώς διαμορφώνονται εξηγούνται πολύ αργότερα από τους ειδικούς.