Πολλά μπορείς να πεις για τη Δέσποινα, αλλά ένα είναι πια σίγουρο και μη αμφισβητήσιμο, ότι είναι η μεγαλύτερη σταρ της γενιάς της. Τα προσόντα πολλά: Η διάρκεια, η αντοχή, η επιμονή, οι σωστές επιλογές, η καλή διαχείριση των άτυχων στιγμών και η σωστή κρίση.
Επισήμως, η καριέρα της Δέσποινας Βανδή ξεκίνησε ακριβώς όταν κυκλοφόρησε το πρώτο της άλμπουμ με τίτλο “Γέλα μου”, το 1994, πριν από 26 χρόνια. Ο πρώτος άνθρωπος που πίστεψε σε αυτήν ήταν ο Βασίλης Καρράς, ενώ ο Γιάννης Πάριος έγραψε και τραγούδησε μαζί της το ομότιτλο κομμάτι. Αυτή η ελπιδοφόρα αρχή, όμως, δεν προμήνυε τι θα γινόταν τα επόμενα χρόνια μέχρι και σήμερα. Το χρονικό αυτής της θεαματικής ανόδου, που έκανε τη Δέσποινα Βανδή μαζικό είδωλο, role model, σημείο αναφοράς για την εγχώρια showbiz και έναν μοντέρνο μύθο.
Όταν κυκλοφορεί το πρώτο άλμπουμ της σε συνεργασία με τον Φοίβο, οι Δέκα Εντολές, αρχίζει και ο θρίαμβος. Η Δέσποινα γίνεται η τραγουδίστρια που σιγά σιγά αποκτάει μια δυναμική, γίνεται το νέο προϊόν που έχει τη δυνατότητα να κατακτήσει την κορυφή και το κάνει. Κανείς δεν μπορεί να πει με βεβαιότητα το πώς, γιατί οι καριέρες, ειδικά στην Ελλάδα, χτίζονται και με πολλή προσωπική δουλειά. Με ένστικτο και σαφώς μυαλό για να αντιλαμβάνεσαι τα μηνύματα των καιρών.
Αν κάτι ξεχωρίζει την Δέσποινα από το πλήθος, είναι ότι πάντα οραματίζεται το πώς θέλει να παρουσιάσει τον εαυτό της. Όπως όταν έκανε τα λαμπερά σόου στο Rex με τον Φωκά Ευαγγελινό, όπως όταν έγινε κριτής στο The Voice και όλοι ανακάλυψαν το ιδιαίτερο ταλέντο της να μπορεί να εκφράζει την άποψη της με ευγένεια και με μια ιδιαίτερη κομψότητα, όπως και όταν αποφάσισε να διευρύνει τα όριά της και να ασχοληθεί με την υποκριτική.
Το κοινό αντιλαμβάνεται ότι η Δέσποινα δουλεύει σκληρά, είτε βρίσκεται στο στούντιο ηχογράφησης είτε στη σκηνή και αυτό είναι που την κάνει να ξεχωρίζει. Γιατί σε μια showbiz που κυριαρχεί η λογική της γρήγορης επιτυχίας και της αρπαχτής, λίγοι επενδύουν στη μεγάλη εικόνα. Και η Δέσποινα το κάνει.
Όταν πρωταγωνίστησε σε εφτά επεισόδια του σήριαλ Δυο Ξένοι, υποδυόμενη μια λαϊκή ντίβα των μπουζουκιών, για όλους ήταν μια εξαιρετικά έξυπνη κίνηση, γιατί κατά κάποιο τρόπο ειρωνευόταν τον τρόπο ζωής και όλα τα κλισέ που συνοδεύουν τις τραγουδίστριες της πίστας. Και αυτό ακριβώς είναι ένα ζωτικό σημείο των σταρ, η αίσθηση ειρωνείας απέναντι στην εικόνα τους και σε αυτά που εκπροσωπούν.
Το 2017 γίνεται η Donna στο μιούζικαλ Mamma Mia και όλοι ανακαλύπτουν εκ νέου ένα διαφορετικό πρόσωπο. Αυτό της θεατρικής πρωταγωνίστριας μιούζικαλ, που μπορεί να γεμίζει μεγάλα θέατρα όπως το «Ακροπόλ». Δυο sold out σεζόν και μια περιοδεία. Το καλοκαίρι του 2019 πρωταγωνιστεί στο Άλσος στην παράσταση «Το δικό μας Σινεμά» και γεμίζει κάθε βράδυ 2.000 θέσεις.
Τη Δέσποινα το κοινό πλέον την αγαπάει. Γιατί και η ίδια αγαπάει αυτό που κάνει. Και αυτά τα πράγματα είναι αλληλένδετα μεταξύ τους. Ποτέ δεν οχυρώθηκε πίσω από μαύρα γυαλιά και πάντα έδινε την εικόνα του ανθρώπου που παρά την επιτυχία μιλάει φυσιολογικά και είναι έτοιμη ανά πάσα στιγμή να κλείσει το μάτι σε όλο αυτό που της συμβαίνει. Η Δέσποινα έχει κοινό, οι δουλειές της είναι προσεγμένες στην τελευταία τους λεπτομέρεια, η επιτυχία που γνωρίζει είναι αποτέλεσμα του μυαλού της και έχει διαχρονικότητα. Ως εκ τούτου, ο χαρακτηρισμός σταρ της ανήκει, χωρίς ίχνος υπερβολής.