Pamela Anderson: Οι σεξιστικές ερωτήσεις των δημοσιογράφων και το παιδί που έχασε

Η δικαίωση που άργησε σχεδόν 40 χρόνια για μια γυναίκα που ήταν ένα από τα πρώτα poster girls του ακραίου σεξισμού που δέχοντας οι θηλυκότητες στα '90s.

Ήταν 2 Φεβρουαρίου του 2022 όταν το HULU κυκλοφόρησε τη σειρά «Pam and Tommy» με πρωταγωνιστές τη Lily James και τον Sebastian Stan, που ευαγγελίστηκε ότι θα ρίξει πραγματικό φως στο πιο διάσημο sex scandal των ’90s, τη βιντεοκασέτα με τις προσωπικές στιγμές της Pamela Anderson και του συζύγου της Tommy Lee Bass. Η σειρά δεν είχε ποτέ την έγκριση της Pamela Anderson, αλλά βασίστηκε σε ένα δημοσιογραφικό άρθρο που είχε γραφτεί στα ’90s.

H επιτυχία της σειράς φούντωσε ξανά το ενδιαφέρον του κόσμου για μία κακοποιητική ιστορία που όταν συνέβη δεν την αντιμετώπισαν ούτε το κοινό ούτε η δικαιοσύνη με τον τρόπο που όφειλαν αν ήθελαν να δείξουν σεβασμό στο δικαίωμα μιας γυναίκας στην προσωπική της ζωή και την αυτοδιάθεση του σώματός της. Χάρη στη σειρά αυτή, που χάρισε στους πρωταγωνιστές της υποψηφιότητες σε σημαντικά βραβεία, ο κόσμος άρχισε να ασχολείται και πάλι με την ιστορία της Pamela Anderson, η οποία εδώ και χρόνια είχε αποτραβηχτεί από τα φώτα της δημοσιότητας και έκανε κυρίως ακτιβιστική δουλειά με τα δικαιώματα των ζώων, τα ανθρώπινα δικαιώματα και την καταδυνάστευση του καπιταλισμού, ειδικά με την υπόθεση του Julian Assange.

Και όταν το κοινό άρχισε να ενδιαφέρεται ξανά, η γυναίκα που ζούσε ήρεμα τη ζωή της στο ησυχαστήριό της, στο Βανκούβερ του Καναδά, αναγκάστηκε να ξαναβιώσει το τραύμα της. Αλλά αυτή τη φορά δεν ήταν μόνη της, είχε τους δύο ενήλικους γιους της και ένα τεράστιο κομμάτι της κοινωνίας παγκοσμίως να τη στηρίξουν, καθώς οι woke άνθρωποι δεν ανέχονται πλέον τη δημόσια κακοποίηση χωρίς να αντιδράσουν. Και κάπως έτσι σχεδόν σαράντα χρόνια μετά –και για πρώτη φορά–, η Pamela αποφάσισε να πει τη δική της ιστορία. Και το έκανε με τους δικούς της όρους, με το βιβλίο της «Love, Pamela» και το ντοκιμαντέρ «Pamela – A love story» στο Netflix.

ΤΑ ΠΡΏΤΑ ΧΡΌΝΙΑ

Πάμε να δούμε όμως την ιστορία της Pamela από την αρχή. Ήταν 1 Ιουλίου του 1967 όταν γεννήθηκε στο Λέιντισμιθ του Καναδά κάτω από τον αστερισμό του Καρκίνου ένα κορίτσι με το όνομα Pamela Anderson. Την ημέρα εκείνη ο Καναδάς γιόρταζε τα 100 χρόνια από την ίδρυσή του και η μικρή έμεινε στην ιστορία ως «το μωρό της εκατονταετίας», γιατί ήταν το πρώτο παιδί που γεννήθηκε την ιστορική αυτή την ημερομηνία. Ο τίτλος που πήρε την ημέρα εκείνη έμελλε να πασπαλίσει τη μικρή Pamela με αστερόσκονη προσφέροντάς της λάμψη και καλοτυχία, αφού μερικά χρόνια αργότερα που παρευρέθηκε σε έναν ποδοσφαιρικό αγώνα φορώντας ένα διαφημιστικό T-shirt μιας μπίρας και η φωτογραφία της προβλήθηκε στη γιγαντοοθόνη το κοινό ζητωκραύγασε τόσο έντονα που οι ιθύνοντες την αναζήτησαν και την έκαναν το πρόσωπο της μπίρας.

Η επιτυχία αυτή της χάρισε πολλά περισσότερα διαφημιστικά και εν συνεχεία τράβηξε την προσοχή του αντρικού περιοδικού-θρύλου για την εποχή του, του Playboy. Σύντομα ταξίδεψε μέχρι το Λος Άντζελες και βρέθηκε στο εξώφυλλό του. Για την ιστορία, να σας πούμε ότι η Pamela Anderson έχει φιλοξενηθεί δεκατέσσερις φορές στο εξώφυλλο του Playboy – περισσότερες από κάθε άλλη γυναίκα. Σε μια εποχή που όλα φάνταζαν πιθανά, αποφάσισε να αφήσει τον Καναδά και με εφόδιο την ομορφιά και τη λάμψη της να μετακομίσει στο Λος Άντζελες για να δει τις επαγγελματικές προοπτικές της.

Κάπως έτσι πήρε τον πρώτο της ρόλο ως Lisa, the Tool Time Girl στην πετυχημένη σειρά του ABC «Home Improvement». Η επιτυχία της στη σειρά αυτή της έδωσε την ευκαιρία να πάρει και ένα πρωταγωνιστικό ρόλο στο «Baywatch», την iconic σειρά των ’90s με τους ναυαγοσώστες, που έκανε την Pamela γνωστή σε όλο τον κόσμο και ταύτισε το πληθωρικό μπούστο της με την έννοια της γυναικείας ομορφιάς αυτή τη μαξιμαλιστική δεκαετία. Αλλά η ζωή της Pamela Anderson δεν ήταν στρωμένη με ροδοπέταλα, αλλά μάλλον με αγκάθια, όσο κι αν αγαπάμε να διαβάζουμε success stories ανθρώπων με ταπεινές καταβολές.

H Pamela σε μικρή ηλικία κακοποιούνταν από την babysitter της για τρία με τέσσερα χρόνια. Προσπαθούσε να προστατεύσει τον αδελφό της και δεν είχε πει σε κανέναν γι’ αυτή την εμπειρία φοβούμενη τις απειλές της νταντάς της, μέχρι που κάποια μέρα της είπε ότι ήθελε να πεθάνει σε μια προσπάθεια να αμυνθεί. Την επομένη η νταντά της έχασε τη ζωή της σε αυτοκινητιστικό δυστύχημα. Λίγα χρόνια αργότερα, η Pamela βρέθηκε με μια φίλη της στο σπίτι του αγοριού της φίλης της και ένας 25χρονος φίλος του τη βίασε τραυματίζοντάς την για πάντα, αφού η ίδια δεν ξεπέρασε ποτέ την ανασφάλεια που ένιωσε για το σώμα της και την αίσθηση ότι έφερε ευθύνη για όσα συνέβησαν.

ΟΙ ΑΝΤΡΕΣ ΤΗΣ ΖΏΗΣ ΤΗΣ

Οι τραυματικές εμπειρίες την έκαναν να αναπτύξει μια μάλλον ανθυγιεινή σχέση με την ιδέα του έρωτα και της αγάπης. «Με τράβαγαν πάντα τα κακά αγόρια. Το πρώτο αγόρι μου πήγε να με πατήσει με το αυτοκίνητο», θα πει, ενώ παραδέχεται ότι ο έρωτας με τους λάθος άντρες είναι το σφάλμα που έκανε ξανά και ξανά στη ζωή της, αλλά δεν μετανιώνει. «Η αγάπη είναι το πιο σημαντικό πράγμα στον κόσμο. Όλα τα άλλα δεν έχουν σημασία», δήλωσε κάποτε στο περιοδικό W, δείχνοντας ποιο είναι το μόνο πράγμα που μετράει για την ίδια.

Οι αναρίθμητες σχέσεις της –από τους συμπρωταγωνιστές της στο «Baywatch» David Charvet και Kelly Slater μέχρι τον Dean Cain, που έγινε γνωστός ως Superman τη δεκαετία των ’90s, και τον Sylvester Stallone– γινόντουσαν θέμα στα σκανδαλοθηρικά περιοδικά της εποχής, αλλά όταν δεν είχαν την κατάληξη που περίμενε εκείνη πήγαινε στην επόμενη σχέση μέχρι να ζήσει το μεγάλο ερώτα. «Μου αρέσει να είμαι ερωτευμένη, να είμαι ευάλωτη και δοτική. Προτιμώ να ζήσω μια στιγμή ευτυχίας παρά μια μίζερη ζωή. Ήθελα να με αγαπήσουν πραγματικά και δεν ήθελα τίποτα λιγότερο από αυτό», εκμυστηρεύτηκε αφήνοντας να φανεί η βαθιά ρομαντική φύση της, που την έκανε να λειτουργεί με το συναίσθημα και όχι με τη λογική.

Και μετά από μια σειρά αποτυχημένων σχέσεων και πάνω που είχε ορκιστεί ότι δεν θα ξανασυνάψει σχέση με κακό παιδί, το 1994 γνωρίζει τυχαία την παραμονή της Πρωτοχρονιάς σε ένα party τον Tommy Lee Bass.

PAM AND TOMMY

Η έλξη τους ήταν κεραυνοβόλα. Η Pamela περιγράφει με πολύ γλαφυρό τρόπο τη γνωριμία τους λέγοντας ότι την έπαιρνε τηλέφωνο και της άφηνε μηνύματα ότι το μόριο του είναι τεράστιο. Εκείνη δεν απαντούσε γιατί δούλευε ασταμάτητα, μέχρι που κάποια στιγμή την ακολούθησε στο Κανκούν του Μεξικό όπου είχε πάει για μια δουλειά. Η επιμονή του την έκανε να τον συναντήσει σε ένα club το τελευταίο της βράδυ στο Μεξικό και ο έρωτάς τους ήταν θυελλώδης. Παντρεύτηκαν μερικές μέρες μετά και το κινηματογραφικό τους love story συνεχίστηκε μέχρι που η Pamela έμεινε έγκυος και έχασε το παιδί.

Όλο αυτό το διάστημα δούλευε ασταμάτητα και έπρεπε να ανεχτεί σεξιστικές ερωτήσεις από δημοσιογράφους που εμμονικά ρώταγαν για το στήθος της και low key προσβολές για τις ικανότητές της ως ηθοποιός. Η ίδια, κουρασμένη από τις ερωτήσεις για το σώμα της –ακόμα και από σοβαρούς δημοσιογράφους όπως ο Larry King–, βαρέθηκε και αποδέχτηκε ότι αυτό δεν θα αλλάξει ποτέ, αλλά δεν το άφησε ποτέ να την ορίσει. Όσο ήταν παντρεμένη με τον Tommy κατάφερε να μείνει έγκυος και στις 5 Ιουνίου του 1996 γεννήθηκε ο γιος της Brandon Lee.

Μερικούς μήνες μετά συνειδητοποίησαν ότι έλειπε το χρηματοκιβώτιό τους και δήλωσαν την κλοπή στην αστυνομία, για να λάβουν αργότερα μια κασέτα όπου αυτοί που τους είχαν κλέψει είχαν μοντάρει όλα τα προσωπικά video τους που είχαν τραβήξει στο μήνα του μέλιτος και σε προσωπικές στιγμές. Η Pamela δεν είδε ποτέ την κασέτα και όταν το Penthouse τους πρότεινε 5 εκατομμύρια για να αγοράσει τα δικαιώματα αρνήθηκαν και προσπάθησαν να απαντήσουν με έννομα μέσα. Φυσικά, η κασέτα αναπαράχθηκε παγκοσμίως και σπίλωσε για πάντα το όνομα της Pamela καταστρέφοντας την καριέρα της και επιβαρύνοντας τη σχέση και την ψυχολογία της.

Η ομορφιά της Pamela και το παρελθόν της οδήγησε την κοινή γνώμη και τη δικαιοσύνη να την κρίνουν με ακραία σεξιστικό τρόπο και ουσιαστικά να εννοήσουν ότι το σώμα της ανήκε στο κοινό και όχι στην ίδια. Κατά τη διάρκεια της δίκης, η Pamela ήταν έγκυος στο δεύτερο παιδί της, τον Dylan, και η ένταση που είχε φέρει στο γάμο της την οδήγησε να συμβιβαστεί για να αφήσει για πάντα πίσω αυτό το γεγονός που αποτελούσε ουσιαστικά βιασμό. Τότε έπεσε στην άτυχη στιγμή της απαρχής του Ιnternet. Το video έγινε viral, η Pamela δεν το είχε δει ποτέ και αυτή και ο Tommy Lee δεν έβγαλαν ποτέ ούτε ένα ευρώ από όλο αυτό.

Η Pamela γελοποιήθηκε αντί να στηριχτεί γι’ αυτό το τραυματικό γεγονός και προσπάθησε να μαζέψει τα συντρίμμια της ζωής και της καριέρας της. Τα media και ο σεξισμός την έκαναν από sex symbol καρικατούρα, χωρίς να σεβαστούν την κατάστασή της μετά από όσα της είχαν συμβεί. Λίγο μετά ο γάμος της κατέρρευσε και η Pamela συνέχισε να κάνει λάθος επιλογές σε άντρες.

Η ΖΩΉ ΜΕΤΆ ΤΗΝ ΤΑΙΝΊΑ

H Pamela μετά αφοσιώθηκε στο μεγάλωμα των παιδιών της και στην ακτιβιστική δράση της. Ειδικά στον αγώνα της για τα δικαιώματα των ζώων συνεργάστηκε για χρόνια με την PETA αναδεικνύοντας τη σκληρότητα του να μην ακολουθεί κάποιος μια χορτοφαγική διατροφή. H Pamela ήταν πάντα ένα icon της pop culture, οπότε συνέχισε να απασχολεί τον κόσμο. Αλλά δεν ήταν ποτέ αυτό που πίστευε ο κόσμος για εκείνη ούτε ήθελε να γίνει. Κολλητή φίλη με ανθρώπους όπως η Vivienne Westwood, η Pamela ήταν πάντα στη σωστή πλευρά της ιστορίας όσον αφορά είτε τα δικαιώματα των ΛΟΑΤΚΙ ανθρώπων είτε θέματα δημοκρατίας, στηρίζοντας ανοιχτά τον Julian Assange των Wikileaks. Δεν ενδιαφέρθηκε ποτέ για τα χρήματα, καθώς η ίδια δεν έβγαλε τίποτα από το Playboy και την ταινία της – άλλοι πλούτισαν στην πλάτη της. «Θέλω απλώς να λειτουργεί η πιστωτική μου και να μπορώ να βάψω τα νύχια μου», θα πει η celebrity, που πάντα έβαφε τα μαλλιά της με βαφές από το σουπερμάρκετ.

Τα χρόνια πέρασαν και μετά τη σειρά του HULU η Pamela ένιωσε άνετα να πει επιτέλους την ιστορία της. Έγραψε μόνη της το βιβλίο της, χωρίς ghost writer, κάτι που έθεσε όρο για να το εκδώσει. «Ο κόσμος ανοίγει όταν γράφεις», σχολίασε. Και δέχτηκε να κάνει ένα ντοκιμαντέρ στο Netflix με παραγωγό το γιο της Brandon για να πει επιτέλους την αλήθεια για τις επιλογές της ζωής της για τις οποίες λοιδωρήθηκε τόσο έντονα. «Δεν θέλω να διαβάσω τα ημερολόγιά μου ξανά, ούτε το ντοκιμαντέρ δεν θα δω. Είναι οδυνηρό να το ξαναπερνάς από την αρχή το τραύμα», δήλωσε.

ΤΟ ΑΠΟΤΎΠΩΜΆ ΤΗΣ

Η Pamela ήταν και παραμένει μια φεμινίστρια, χωρίς καν να λέει τον τίτλο. Αρνείται να τεκνοθετήσει τον όρο «θύμα» για όσα της συνέβησαν, ούτε θέλει να διδάξει κάποιον λέγοντας την ιστορία της. Δεν την ένοιαζαν οι απόψεις των ανθρώπων ακόμα και στις πιο σκοτεινές στιγμές της και σίγουρα είναι απολύτως ελεύθερη από αυτές τώρα που έχει περάσει τα 50. Η έμφυλη καταπίεση και η αδικία προσπάθησαν να κάμψουν μια γυναίκα που απλώς ήθελε να ζήσει τη ζωή της με τους δικούς της όρους και έκανε την υπέρβαση να βιώσει το τραύμα της με στωικότητα και υπομονή αποδεχόμενη την κατάφωρη αδικία και περιμένοντας τη σωστή στιγμή για να πει την αλήθεια της.

Η Pamela είναι μια γυναίκα που κακοποιήθηκε και διασύρθηκε, αλλά δεν έχασε τον εαυτό της ακόμα και όταν ο μισογυνισμός ήθελε να την καταστρέψει. Και τώρα που ο κόσμος έχει αλλάξει, η Pamela είναι ξανά στο προσκήνιο, αλλά ως ηρωίδα και επιζήσασα του χειρότερου προσώπου της κοινωνίας των περασμένων δεκαετιών. Γι’ αυτό μιλάμε για τη νέα άνοιξη της Pamela Anderson, μιας γυναίκας που αξίζει το θαυμασμό και την αγάπη όλων.