Ποιο θα είναι το επόμενο βήμα της Ελένης Μενεγάκη;

Έπειτα από τρεις δεκαετίες συνεχoύς παρουσίας, η Ελένη Μενεγάκη ανακοίνωσε ότι θα απέχει από την τηλεόραση για έναν χρόνο. Η Ελένη πάντα γνώριζε πως το πιο ισχυρό και αποτελεσματικό επικοινωνιακό όπλο είναι η απουσία. Κάνει πολύ περισσότερο θόρυβο και δημιουργεί απορίες που σκάνε σαν πυροτεχνήματα προς όλες τις κατευθύνσεις. Από τον Πάνο Ζόγκα

H Ελένη Μενεγάκη έχει καταλάβει καλά πως ο καλύτερος τρόπος για να επικοινωνήσεις αυτό που θέλεις είναι να πεις εσύ ο ίδιος τι συµβαίνει στη ζωή σου και να µην αφήνεις τους άλλους να µιλάνε για σένα. Το έκανε µε το διαζύγιό της από τον Γιάννη Λάτσιο, το κάνει και τώρα, που αποφάσισε να αποχωρήσει από την τηλεόραση. Την ηµέρα της γιορτής της, η Ελένη ανακοίνωσε στους τηλεθεατές ότι την επόµενη σεζόν δεν θα κάνει εκποµπή, ύστερα από τριάντα συνεχόµενα χρόνια τηλεοπτικής παρουσίας. Τριάντα χρόνια που είχαν τα πάντα: επιτυχίες, αποτυχίες, καλλιστεία, εξώφυλλα, paparazzi, τέσσερις εγκυµοσύνες, βαφτίσια, υπερέκθεση, σκάνδαλα, απιστία, γάµους, τσακωµούς, πολύ Instagram, παρερµηνείες, υποθέσεις και αλλεπάλληλα restart κάθε χρονιά. Η Ελένη γνώρισε στη ζωή της πολλές ανατροπές, είδε πολλές φιλίες να διαλύονται και άλλες να γεννιούνται, αλλά κρατούσε πάντα αναλλοίωτη την εικόνα της, µε το ίδιο µαλλί και το ίδιο styling εδώ και χρόνια.

Ας θυµηθούµε µερικά κοµµάτια της ζωής και της καριέρας της, που στη διάρκεια αυτής της τριακονταετίας έχουν φωτιστεί λιγότερο – ενώ κάποια από αυτά αναφέρονται για πρώτη φορά. Αν και είναι δύσκολο να βρεις στοιχεία από τη ζωή της Ελένης που να αναφέρονται για πρώτη φορά, γιατί όλα έχουν ειπωθεί µε όλους τους πιθανούς τρόπους.

Κάτω από το µικροσκόπιο

Την Ελένη δεν την κατασκεύασε κανείς. Η Ελένη εφηύρε τον εαυτό της. Κοπιάροντας το είδωλό της, την Αλίκη Βουγιουκλάκη (το πρώτο της καµαρίνι στον ANT1 ήταν γεµάτο από φωτογραφίες της star), έµαθε από πρώτο χέρι πως, ό,τι και να συµβαίνει, ένα λαµπερό ξανθό µαλλί, ένα χαµόγελο, λίγο σκέρτσο και λίγο νάζι, συµπληρωµένα µε αφέλεια, είναι για την Ελλάδα βασικός παράγοντας επιτυχίας.

Από την αρχή της καριέρας της, η Ελένη δεν προσπάθησε να αποδείξει τίποτα. ∆εν είχε και δεν έχει ζωγραφισµένη στο µάτι την αγωνία τού «κοιτάξτε πόσο έξυπνη είµαι». ∆εν έκρυψε το στήθος της -και τι στήθος- από τον φόβο ότι αυτό θα την εµπόδιζε να αποκτήσει σοβαρό προφίλ. Το αντίθετο. Μια από τις κλασικές αγαπηµένες της συνήθειες µέχρι σήµερα είναι να προσπαθεί να σηκώσει το στράπλες της. Ακολούθησε την πιο απλή και ταυτόχρονα ιδιοφυή µέθοδο επιτυχίας, που συνοψίζεται στην εξής απλή φράση: «I am what I am». Έτσι, παρά το γεγονός ότι είναι µια από τις οµορφότερες γυναίκες της τηλεόρασης, διαθέτει την παλιοµοδίτικη ευθύτητα της κοπέλας της γειτονιάς, που έχει κορόνα στο κεφάλι της τον άντρα της και τη δουλειά της – αλλά και τους τηλεθεατές και τις τηλεθεάτριες, που ακόµα πασχίζει να τους δώσει δώρα. Και όλο αυτό µάλλον χωρίς να προσποιείται, γιατί δεν µπορεί να προσποιείσαι 30 χρόνια και να µην το έχει καταλάβει κανείς. Εκεί που βγάζει νύχια όµως, είναι µε τους συνεργάτες της. Για αυτό και δεν διστάζει να τους αλλάξει όποτε κρίνει ότι πρέπει. Όταν έφυγε η Ρούλα Κοροµηλά από τον ANT1, στην κυριολεξία σε µια νύχτα έριξαν την Ελένη στο πλατό και της είπαν: «Kαι τώρα κολύµπα». Ήταν τον χειµώνα του 1995, τότε που η Πόπη Χατζηδηµητρίου, η οποία προοριζόταν για παρουσιάστρια-αντικαταστάτρια της Ρούλας και της είχε προταθεί να είναι µαζί της η Ελένη, µπήκε στο γραφείο του Μίνωος Κυριακού και του είπε: «Ή εγώ ή η Ελένη». Και εκείνος της απάντησε: «Η Ελένη». Και η Ελένη άρχισε να χτίζει καριέρα µε τα σαρδάµ της, την αµηχανία της, το χαρακτηριστικό γέλιο της (που συνοδευόταν από το σπρώξιµο του συνοµιλητή της) και τον αυτοσαρκασµό της. Σαν να επαναλάµβανε στον εαυτό της ότι, «εντάξει, µην τρελαθούµε, µια δουλειά είναι και αυτή». Από την άλλη, είναι η γυναίκα που θα διαπραγµατευτεί µόνη της τα συµβόλαια, θα κλείσει µόνη της τις συνεντεύξεις, θα έχει άποψη, θα παρακολουθεί τι γίνεται και θα ξέρει πότε πρέπει να αποχωρήσει για να βάλει πλώρη για αλλού.

Η Ελένη και η Ζέτα

Tον χειµώνα του 2006, όταν η Ζέτα Μακρυπούλια είχε πάει καλεσµένη στην Ελένη Μενεγάκη, όλα έδειχναν ειδυλλιακά. Κάποιες φορές όµως δεν µπορείς να εµπιστευτείς µόνο τις καλές προθέσεις, πρέπει να εµπιστευτείς και το ένστικτό σου ή να διακρίνεις τα σηµάδια. Καταφθάνοντας στο στούντιο η Ζέτα, παρήγγειλε έναν καφέ που της χύθηκε στο καµαρίνι. Άργησε να βγει 10 λεπτά. Όταν τελικά εµφανίστηκε, κάθισε στον καναπέ και άρχισε η συνέντευξη. Όλα πήγαιναν υπέροχα. Η ατσαλάκωτη Ζέτα και η φουλ λουστραρισµένη Ελένη επιδόθηκαν σε ένα ρεσιτάλ φιλοφρονήσεων, καλών σκέψεων και καλών προθέσεων. Κάποια στιγµή, η αρχισυντάκτρια της εκποµπής πληροφορεί την Ελένη από το ακουστικό ότι είχαν ετοιµάσει ένα βίντεο για την καλεσµένη, που τότε είχε µόλις αρχίσει να γίνεται star πρώτου µεγέθους λόγω της συµµετοχής της στο Παρά Πέντε. Η Ελένη δεν είχε δει αυτό το βίντεο και ρωτάει αν είναι καλό. «Αποθεωτικό για τη Ζέτα», της απαντάει η υπεύθυνη. Το βίντεο που ξεκινάει να παίζει περιγράφει πώς η Ζέτα περιφερόταν µε ένα ποτήρι στο χέρι στον γάµο της ∆έσποινας Βανδή, µακριά από το πλήθος, και άκουγε τον τότε σύντροφό της, Αντώνη Ρέµο, να λέει δυνατά ότι δεν πρόκειται να παντρευτεί ποτέ. ∆ηλαδή, δεν σχεδίαζε κανέναν γάµο µε τη Ζέτα. Στο τέλος του βίντεο, η Ζέτα σχολιάζει µε ειρωνικό, αλλά και θιγµένο ύφος: «Αυτό είναι το καλό βίντεο για µένα που µου ετοίµασες;». Η Ελένη, ψύχραιµη, τη φιλάει και κλείνει την εκποµπή πέντε λεπτά νωρίτερα. Αµέσως, µπαίνει στο καµαρίνι της και ζητάει σύσκεψη µε όλους τους συντελεστές της εκποµπής για να βρει ποιος ευθύνεται για το λάθος. Το meeting κράτησε πάνω από µία ώρα και, όπως λέει άνθρωπος που βρισκόταν εκεί, η Ελένη δεν µίλαγε, παραµίλαγε. Kαι δεν τους έβριζε απλώς, για την ακρίβεια όλοι ένιωθαν ότι τους είχε βάλει το πιστόλι στον κρόταφο για να πάνε στη Ζέτα και να την ηρεµήσουν. ∆ώδεκα ανθοδέσµες έστειλε η Ελένη εκείνο το βράδυ στο θέατρο που έπαιζε η Ζέτα (στο Εµπορικόν, στου Ψυρρή) και η τότε υπεύθυνη καλεσµένων, που δεν έφταιγε, πήγε η ίδια εκεί για να της ζητήσει συγγνώµη εκ µέρους της Ελένης και να της εξηγήσει ότι δεν είχε ιδέα για το περιεχόµενο του βίντεο, ειδικά για το κοµµάτι που αφορούσε τον Αντώνη Ρέµο και τον χαρακτηρισµό «αιώνια αρραβωνιαστικιά». Η Ζέτα µαλάκωσε και από τότε µια µεγάλη φιλία γεννήθηκε. Η Ελένη δεν θέλει για κανέναν λόγο να κάνει εχθρούς. Συνεργάτης της µας εξηγεί: «Η Ελένη θέλει φίλους, θέλει να ξέρει ότι την εµπιστεύονται, θέλει οι καλεσµένοι που έχει στον καναπέ της να περνούν καλά. ∆εν τους στριµώχνει, δεν τους φέρνει ποτέ σε δύσκολη θέση. Θεωρεί πιο σηµαντικό να τους έχει εκεί, παρά τι θα της πουν. Για αυτό θέλουν όλοι να πηγαίνουν στην εκποµπή της». Αν και υπήρξαν και φορές, όπως µε τον Άγγελο Αντωνόπουλο, τη Γωγώ Μαστροκώστα ή τη Βάνα Μπάρµπα, που πήγαν καλεσµένοι στην εκποµπή και δεν τους έβγαλε ποτέ, µε τη δικαιολογία ότι δεν είχε χρόνο.

Η Ελένη, ο Πέτρος, η Τζένη και η ∆έσποινα

Τον ∆εκέµβριο του 2009, η Ελένη, η ∆έσποινα Βανδή και η Τζένη Μπαλατσινού ήταν αχώριστες φίλες. Ένα βράδυ πριν από τα Χριστούγεννα είχαν αποφασίσει να βγούνε γυναικοπαρέα στο Kiku, στο Κολωνάκι. Ήταν µια έξοδος που ακόµα στοιχειώνει και τις τρεις. Εκεί ήταν που η Ελένη αποφάσισε να τους εκµυστηρευτεί ότι είχε αποφασίσει να χωρίσει τον Γιάννη Λάτσιο και να επισηµοποιήσει τη σχέση της µε τον Μάκη Παντζόπουλο, που ήδη µέτραγε τέσσερις µήνες. Κάτι η ένταση της βραδιάς, κάτι το σάκε που έρεε άφθονο, αυτή η δήλωση πυροδότησε αλυσιδωτές αντιδράσεις. Η Τζένη, ως πιο αυθόρµητη, σήκωσε τον τόνο της φωνής της και την προέτρεψε να παραµερίσει την έξαψη του έρωτα και να σκεφτεί πιο ώριµα, να επιστρατεύσει τη λογική και να επιστρέψει στον Γιάννη. Ξέσπασε ένας καβγάς που παρακολουθούσε όλο το µαγαζί, καθώς τρεις πολύ διάσηµες γυναίκες µιλούσαν σε έντονο ύφος και µε ακατάληπτο λεξιλόγιο. Τελικά, η Τζένη και η ∆έσποινα αποχώρησαν και έµεινε µόνη της η Ελένη να πληρώνει τον λογαριασµό. Εκείνη τη βραδιά δεν ράγισε απλώς το γυαλί ανάµεσά τους, έγινε κοµµάτια και θρύψαλα. Από τότε η φιλία τους δεν αποκαταστάθηκε ποτέ και µόνο κάποια χρόνια αργότερα η ∆έσποινα θα ανέφερε σε κάποια συνέντευξή της ότι µάλλον οφείλει µια συγγνώµη στην Ελένη, µε την Ελένη να απαντάει στην εκποµπή της: «Απορώ γιατί η ∆έσποινα θέλει να µου ζητήσει συγγνώµη». Το παραπάνω σχόλιο θεωρήθηκε -και πιθανότατα ήταν- ειρωνικό. Σε αυτό το σηµείο θα έµπαινε στη µέση και ο Πέτρος Κωστόπουλος. Ο τότε πανίσχυρος εκδότης αποφάσισε να σταθεί στο πλευρό του Γιάννη Λάτσιου σε αυτήν τη διαµάχη και να του δώσει στέγη στο σπίτι του στη Φιλοθέη. Αυτό η Ελένη δεν του το συγχώρεσε ποτέ. Ακόµα και όταν χρόνια µετά, το 2012, τον είχε καλεσµένο στην εκποµπή της, του µιλούσε ψυχρά και δύσκολα έκρυβε τη δυσφορία της. Εκείνος την κάλεσε επίσης στην εκποµπή που παρουσίαζε τότε στο ίδιο κανάλι, αλλά εκείνη δεν πήγε ποτέ. Ναι, η Ελένη δεν ξεχνάει όταν νιώθει ότι την έχουν προδώσει και σπανίως δίνει δεύτερες ευκαιρίες, έως ποτέ. Αυτό πολλοί το θεωρούν το µεγάλο της προτέρηµα, που πλέον µετατράπηκε σε ελάττωµα. Αξίζει επίσης να αναφερθεί ότι η Ελένη δεν ήθελε να ανακοινώσει το διαζύγιό της τον Φεβρουάριο του 2010. Ήθελε να κλείσει πρώτα τη σεζόν, αλλά τελικά συµφώνησε µε τον Γιάννη Λάτσιο να το κοινοποιήσουν µέσω δελτίου Τύπου. Όπως αποδείχτηκε, αυτός ήταν ο σωστός δρόµος, γιατί η Ελένη κέρδισε τις εντυπώσεις.

Δεν θα ήταν υπερβολή να πούμε ότι τα εξώφυλλα της Ελένης Μενεγάκη στο εβδομαδιαίο DownTown ήταν αμέτρητα. Το περίεργο είναι ότι -σαν τον κινηματογραφικό Benjamin Button- φαίνεται όλο και πιο νέα όσο περνάει ο καιρός.

Η σιωπή είναι χρυσός

H Μενεγάκη δεν έχει φίλους δηµοσιογράφους. ∆εν ανήκει σε κλίκες ούτε σε παρέες. Έχει βάλει διαχωριστικές γραµµές ανάµεσα στη δουλειά και στην προσωπική της ζωή. Ανοίγεται έως εκεί που θέλει. Βάζει όρια ακόµη και στους στενούς της συνεργάτες. Ο νόµος της σιωπής είναι δεδοµένος. Κανείς δεν µιλάει για την Ελένη. Ό,τι γίνεται στο πλατό της εκποµπής, µένει στο πλατό της εκποµπής. Απαγορεύεται την ώρα της εκποµπής οποιαδήποτε ερώτηση που µπορεί να φέρει σε αµηχανία την Ελένη. Τα τελευταία χρόνια δεν µιλάει σε δηµοσιογράφους, γιατί θεωρεί ότι η καθηµερινή της παρουσία είναι αρκετή για να επικοινωνήσει µε το κοινό της. ∆εν εκτίθεται στα social media και γι’ αυτόν τον λόγο δεν δέχεται επιθέσεις. Κακά τα ψέµατα, οι fans της Μενεγάκη είναι σαφώς µεγαλύτερης ηλικίας από τον µέσο χρήστη του Internet και άρα έχουν πολύ πιο περιορισµένη πρόσβαση στο ∆ιαδίκτυο, το οποίο είναι σαν το φίδι. Αν δεν του επιτεθείς, δεν θα σε δαγκώσει. Όλα αυτά τα χρόνια -και µιλάµε κυρίως για την εποχή της κρίσης- η Μενεγάκη απέφυγε µε µαεστρία να κάνει δηλώσεις που θα µπορούσαν να προκαλέσουν. Όσο κακοπροαίρετος και να είσαι, είναι πολύ δύσκολο να βρεις κάποια αιτία για να της επιτεθείς. Το ότι επηρεάζει πολύ κόσµο (πιθανότατα περισσότερο και από τους πολιτικούς της χώρας), χωρίς ουσιαστικά να το επιδιώκει (ενδεχοµένως και χωρίς να το συνειδητοποιεί), αλλά και το µυστήριο που κρύβει από τη στιγµή που κλείνουν οι κάµερες, αρκούν.

Αναλύοντας τη Μενεγάκη

Η Ελένη µάς συστήθηκε ως κάποια που θα µπορούσε να ανήκει στις λεγεώνες των επαγγελµατιών του τίποτα, που εισβάλλουν στη ζωή µας µε θράσος. Κορίτσια ταλιµπάν χωρίς ταλέντο, αλλά µε γεµάτο ντεκολτέ, πολύ ξανθά και πολύ αναλώσιµα. Και όµως. Με τον έντονο χαρακτήρα και την ευθύτητα που χαρακτηρίζουν τη ζωή της, εκείνη κατάφερε να δηµιουργήσει ένα µοναδικό success story που κρατάει 30 χρόνια. Τον Οκτώβριο του 1996, δήλωνε: «Μικρή ήµουν ανασφαλής, χαϊδεµένη και απόλυτα προσκολληµένη στη µαµά µου, γιατί φοβόµουν ότι θα τη χάσω. Ερωτεύτηκα τον Σταύρο στα 17. Παντρεύτηκα στα 19 και χώρισα στα 20. Η τύχη ήταν ανέκαθεν ευνοϊκή µαζί µου, γιατί βρισκόµουν πάντα την κατάλληλη στιγµή, στο κατάλληλο σηµείο. ∆εν ανησυχώ για το τι θα απογίνει η ψυχή µου, γιατί είναι η πιο αθώα απ’ όσες έχεις γνωρίσει τον τελευταίο χρόνο. Είµαι από τους ανθρώπους που µισούνται ή λατρεύονται. Μου αρέσουν τα κοσµήµατα. Με τα πρώτα µου λεφτά από τη Mega Banca αγόρασα ένα σετ. Πρέπει να έδωσα ένα εκατοµµύριο. Η µαγείρισσα που έχουµε στην εκποµπή, η κυρία Βέφα, έχει πιο µεγάλο µπριγιάν από εµένα. Και το βάζει µέσα στα ζυµάρια. Όλοι στην τηλεόραση το παίζουν µιζέρια. Ψέµατα! Όλοι βγάζουµε λεφτά από την τηλεόραση και πρώτα απ’ όλα τα κανάλια, καλώς ή κακώς. Γιατί να το κρύψω; Μήπως θα κάνω αυτή τη δουλειά όλη µου τη ζωή;».

Τότε, είχε την παρηγορητική ζεστασιά της επιτυχίας και την ψυχρότητα των τηλεκριτικών, που τη θεωρούσαν άλλη µία χαζή ξανθιά µε ηµεροµηνία λήξης, η οποία είχε απλώς αντικαταστήσει τη Ρούλα Κοροµηλά. Η Ελένη όµως είχε υψηλά επίπεδα αυτογνωσίας και αυτοκυριαρχίας. Για το κοινό ήταν το κορίτσι του Πρωινού Καφέ. Ένα πρόσωπο που είχε τη φήµη ότι ανέβηκε γρήγορα και θα κατέβαινε ακόµα γρηγορότερα. Πολύ όµορφη, αλλά όχι απειλητική, προστατευµένη κάτω από τη δυνατή στέγη του AΝΤ1. Η καριέρα όµως είναι σαν τους δρόµους – αυτό που µετράει δεν είναι η καλοστρωµένη άσφαλτος, αλλά οι στροφές που πρέπει να πάρεις και η κλίση που πρέπει να υπολογίσεις, για να φτάσεις κάποια µέρα στον σωστό προορισµό. Η Ελένη, 24 χρόνια έπειτα από εκείνη τη δήλωση, όχι απλώς έφτασε στον προορισµό, αλλά άλλαξε και πίστα στη φήµη. Πλέον, είναι ένα όνοµα-trademark, ένα διαχρονικό προϊόν. Ενώ ο κόσµος αλλάζει, εκείνη παραµένει πάντα λαµπερή, ακµαία και αρκετά σκληρή για να πεθάνει. Το ότι αποφάσισε να αποχωρήσει από την τηλεόραση σηµαίνει και το τέλος των παρουσιαστριών stars. Ήταν η µοναδική που είχε αποµείνει τόσα χρόνια να κρατάει δυνατό και ισχυρό το όνοµά της, ακόµη κι αν την τελευταία πενταετία οι τηλεθεάσεις της έχουν πέσει δραµατικά. Η Ελένη έχει έναν µοναδικό τρόπο να διαχειρίζεται τη δηµόσια εικόνα της. ∆εν είναι τυχαίο που σήµερα θεωρείται η λαϊκή ηρωίδα της τηλεόρασης – και για να αµφισβητήσεις ένα λαϊκό είδωλο, πρέπει να έχεις πολλά κότσια και πολύ βαριά επιχειρήµατα. Τριάντα χρόνια τώρα, είτε παρακολουθείς είτε όχι την εκποµπή της, θα τη δεις στο εξώφυλλο ενός περιοδικού και θα γυρίσεις να διαβάσεις τον τίτλο ή τη λεζάντα. Κάτι το οποίο δεν το έχουν καταφέρει πολλοί και πολλές.

Το µυστικό της Ελένης

Από τότε που ξεκίνησε έως σήµερα, δεν έκανε ποτέ ό,τι περίµεναν οι άλλοι από εκείνη. Αψήφησε όλες τις συµβουλές, τις απαιτήσεις, τα εγχειρίδια, τους τηλεοπτικούς κανόνες και έγραψε µια µοναδική ιστορία επιτυχίας. Από τα 30 χρόνια που πρωταγωνιστεί στην τηλεόραση, τα 15 παραµένει στον Αlpha. Αυτός είναι και ένας από τους λόγους που δίνει σπανίως συνεντεύξεις. Επιµένει πως δεν έχει πια κάτι άλλο να πει.

Στην πραγµατικότητα, η Ελένη είναι κάτι διαφορετικό για τον καθένα, µια οθόνη του σινεµά που κάθε µοναχικός θεατής προβάλλει το δικό του έργο. Είναι -όπως γράφτηκε κάποτε, πολύ πετυχηµένα- «το ξανθό που δεν µας πήγαινε, αλλά το ποθήσαµε, το γέλιο που δεν του αφεθήκαµε να ξεπηδήσει και να µας σώσει, τα λουλούδια στα µαλλιά που δεν βάλαµε και τα έντονα κραγιόν που φοβηθήκαµε, τα ταξίδια που δεν κάναµε και οι ηλιόλουστες παραλίες που ίσως να µην ήταν φτιαγµένες για τις δικές µας µικρές ιστορίες». Πίσω από την οθόνη, η πραγµατική Ελένη Μενεγάκη είναι ένα διαρκές µυστήριο. Ένας τόπος άγνωστος. Προσιτός µόνο σε εκείνους τους λίγους τυχερούς (ή και άτυχους) που έχει επιλέξει να έχει κοντά της.

Το τέλος της Ελένης όπως την ξέρουµε

Aν και πάντα πίστευε ότι µια χρονιά εκτός τηλεόρασης µπορεί να αποβεί ολέθρια, φέτος αποφάσισε να αλλάξει τον κανόνα. Αποφάσισε να αποχωρήσει. Το για πόσο και για ποιο χρονικό διάστηµα, µόνο εκείνη το ξέρει. Έχει διανύσει πολλά χιλιόµετρα στην τηλεόραση και τα 25 από τα 30 χρόνια βρισκόταν στην πρώτη γραµµή. Είναι ήδη 50 χρονών. Ξέρει καλύτερα απ’ όλους ότι το ξανθό µαλλί, το σκέρτσο και η αφέλεια, που τόσο τη βοήθησαν, µπορεί για µια πενηντάρα να γίνουν παγίδα, θηλιά στον λαιµό. Η Ελένη ήξερε και ξέρει ότι πρέπει να ωριµάσει. Μια λεπτή γραµµή χωρίζει το κλασικό από το γραφικό και έρχεται η στιγµή που πρέπει να µπορείς να διακρίνεις τη διαφορά. Η Ελένη δεν θέλει πια να κρατάει τα προσχήµατα, ούτε θέλει να ρίξει το κασέ της. Για όλα τα υπόλοιπα, δουλεύει σκληρά. Επιµένει. Πιέζει. ∆ιεκδικεί. Ονειρεύεται. Στοχεύει. «Θυµήσου να ζητάς», είναι το µότο της. Στη λίστα µε τις περίφηµες συµβουλές τής Ελένης, στην οποία όλοι καταφεύγουν κατά καιρούς (φίλοι, συνάδελφοι, συνεργάτες, ακόµα και οι καλεσµένοι της στα διαλείµµατα των συνεντεύξεων της εκποµπής), το «να ζητάς» βρίσκεται στην κορυφή. «Τη ζωή µας την κρατάµε εµείς στα χέρια µας. Ακόµα και όταν τα πράγµατα δεν είναι εύκολα, πρέπει να την κυνηγάµε και να τη διεκδικούµε, όχι να περιµένουµε τι θα µας φέρει. Εµείς πρέπει να ορίζουµε εµάς», µας υπενθυµίζει.

Η Ελένη πιστεύει πως στη ζωή προσελκύεις αυτό ακριβώς που εκπέµπεις και που επιθυµείς. Πως ο άνθρωπος µπορεί να γίνει αυτό που εύχεται. Και αυτό που θα ήθελε και σκέφτεται για τον εαυτό της είναι να µπορεί να γιορτάζει πάντα. Επειδή όλα τα ωραία τηλεοπτικά παραµύθια έχουν ένα τέλος. Ή επειδή στη ζωή τίποτα πραγµατικά δεν τελειώνει. Όλα συνεχίζονται. Καλύτερα ή χειρότερα, αλλά σίγουρα διαφορετικά.