Είναι πολύ πιθανό να έχεις δει έναν από τους πωλητές με τα χαρακτηριστικά κόκκινα γιλέκα να πουλάνε το περιοδικό δρόμου «σχεδία» έξω από σούπερ μάρκετ, σε σταθμούς του μετρό ή σε κάποιο άλλο σημείο. Μπορεί κόμη να έχεις δει κάποιον διάσημο να το κάνει, στο πλαίσιο της δράσης «Πωλητής για μια μέρα». Τι γίνεται όμως τώρα, που οι συνθήκες μας καλούν να μην κυκλοφορούμε στους δρόμους; Πώς «αυτοαπομονώνεται» από τον κορονοϊό ένας άστεγος; Πώς προφυλάσσεται ένας άνθρωπος που βιώνει την ακραία φτώχεια και που ανήκει, μάλιστα, στις ομάδες υψηλού κινδύνου;
Σε ανακοίνωση, το περιοδικό ανέφερε: «Οι παραινέσεις να μη βγαίνουν στο δρόμο να πουλούν το περιοδικό για τη δική τους προστασία δεν έβρισκαν ανταπόκριση. Ως την Παρασκευή 13 Μαρτίου, μόλις δύο πωλητές είχαν διακόψει, εξαιτίας του κορονοϊού, και εξ αυτών, ο ένας, κυρίως, επειδή συγκατοικεί με μεγάλους σε ηλικία ανθρώπους και θέλησε να τους προστατεύσει. Παρομοίως, ουδείς είχε μειώσει έστω το ωράριό του. Η ανάγκη δεν αφήνει τον άνθρωπο να κάνει μισό βήμα πίσω».
Για να προστατεύσει τους ανθρώπους για τους οποίους δημιουργήθηκε αλλά και το κοινό καλό, η «σχεδία» αποφάσισε να διακοπεί η κυκλοφορία του περιοδικού τουλάχιστον ως την Τετάρτη 1 Απριλίου. «Είναι μια υπεύθυνη μα, συνάμα, μια πάρα πολύ δύσκολη απόφαση», επισημαίνεται. «Ήταν δύσκολο να λες στους ανθρώπους “ξέρετε, δεν μπορείτε να πουλάτε ‘σχεδία’ για λίγες μέρες”, ήταν αβάσταχτα λυπηρό να ακούς σχεδόν από όλους, ανθρώπους ευγενικούς, αξιοπρεπέστατους, μαχητές να απαντούν “μα, έχω μεγάλη ανάγκη”, “μα, αν δεν πουλάω ‘σχεδία’ θα πεθάνω της πείνας”».
Για να αντιμετωπιστεί έστω και εν μέρει η κρίση που προκαλεί η διακοπή της κυκλοφορίας στους δρόμους, η πτώση των πωλήσεων και η ελαχιστοποίηση του πραγματικού εισοδήματος των ανθρώπων με το κόκκινο γιλέκο, η «σχεδία» ξεκίνησε μια καμπάνια για την εγγραφή συνδρομητών. Η νέα καμπάνια προσφέρει τη δυνατότητα συνδρομής για 4 μήνες (έναντι 16€ – περιλαμβάνονται τα ταχυδρομικά τέλη) ή για δύο μήνες (έναντι 8€), ενώ παρέχεται η ευκαιρία και για την ταχυδρομική αποστολή του τεύχους Μαρτίου (έναντι 4€, όσο δηλαδή κοστίζει και στο δρόμο) για τους αναγνώστες που το έχασαν ακριβώς επειδή έχουν πάψει να κυκλοφορούν στην πόλη.
«Σε αυτή την περίπτωση, όπως συμβαίνει και με την πώληση στο δρόμο, από κάθε συνδρομή, για κάθε 16€, για παράδειγμα, το 50% (8€) θα αποτελεί έσοδο για τους πωλητές του περιοδικού», εξηγεί η οργάνωση που το εκδίδει. «Και πώς θα γίνει αυτή η διανομή με έναν δίκαιο τρόπο; Η διανομή θα γίνεται με βάση την αρχή την αναλογικότητας. Στόχος είναι τόσο να υποστηριχθεί το εισόδημα των πωλητών του περιοδικού, αλλά και να διασφαλιστεί η βιωσιμότητα, η συνέχιση της “σχεδίας” συνολικά».
Η καμπάνια απευθύνεται τόσο σε ιδιώτες όσο και σε εταιρείες, σε όλη την Ελλάδα και το εξωτερικό. Επιπλέον, παρέχεται η δυνατότητα ηλεκτρονικής συνδρομής. Συνδρομητής μπορεί να γίνει κάποιος είτε μέσω της ιστοσελίδας www.shediart.gr είτε τηλεφωνώντας στο 213 0231220.