Μια λέξη γραμμένη με ελληνικούς χαρακτήρες βρίσκεται εντυπωμένη στο πανόδετο εξώφυλλο της νέας έκδοσης του οίκου Gucci: Ωοτοκία. Κι αν σου φαίνεται δύσκολη και σπάνια, το ίδιος ισχύει για την αγγλική μετάφρασή της: Oviparity. Καταλαβαίνεις, βέβαια, πώς μια διάσημη Ιταλική φίρμα έφτασε ως εκεί, αν σκεφτείς ότι είναι ο τίτλος ενός art book που υπογράφει ο Γιώργος Λάνθιμος. Λίγο η παράξενη ματιά του διεθνώς διάσημου σκηνοθέτη, σεναριογράφου και παραγωγού, λίγο η αγάπη του δημιουργικού διευθυντή του Gucci, Alessandro Michele, για την Ελλάδα, και κάπως έτσι γεννήθηκε μια συλλεκτική έκδοση που στοιχίζει 70 ευρώ.
Οι φωτογραφίες τραβήχτηκαν σε μια ιστορική βίλα στη Ρώμη. Έμπνευση για τον Michele ήταν ένα άγαλμα της Λήδας με κύκνο –μια από τις μεταμορφώσεις του Δία– που υπάρχει εκεί, αντίγραφο αρχαιοελληνικού αγάλματος του 4ου αιώνα π.Χ. Στις φωτογραφίες του Λάνθιμου, ηλικιωμένα άτομα με δέρμα πουδραρισμένο για να μοιάζουν σαν αγάλματα ποζάρουν δίπλα σε νεαρά μοντέλα, με πολύ θεατρική –ή σινεματική, λόγω Λάνθιμου– ατμόσφαιρα. Χρησιμοποιώντας τη βίλα αυτή ως σκηνικό, ο οίκος Gucci θα συμβάλλει στα έργα συντήρησής της.