Ποιος τολμάει να πάει κόντρα στη στρατηγό του GNTM; Της κάναμε 17 «αδιάκριτες» ερωτήσεις και πήραμε 17 έξαλλες απαντήσεις, από την πιο viral τηλεοπτική περσόνα των τελευταίων χρόνων.
Από τον Τάσο Μπιμπισίδη, Φωτογραφίες: Κοσμάς Κουμιανός, Styling: Λίλα Κουτσιουμάρη, Make -Up: Mελίνα Γκλαντζή, Hair Styling: Μαρία Λέκκα, Ματίλντα Αρμάντου
Πριν από έναν χρόνο είχε περίπου 1.400 followers στο Instagram, πήγαινε στη δουλειά της με το μετρό και εκπαίδευε όσους ήθελαν να ασχοληθούν με τη μόδα. Σήμερα έχει πάνω από 100 χιλιάδες followers, συνεχίζει να πηγαίνει στη δουλειά της με το μετρό -μόνο που τώρα βγάζει ασταμάτητα selfies με τους επιβάτες- και εκπαιδεύει ακόμα όσους θέλουν να ασχοληθούν με τη μόδα, αλλά το κάνει μπροστά από ένα τηλεοπτικό συνεργείο. Η Ζενεβιέβ του Greece’s Next Top Model έγινε η meme queen της χρονιάς από το πρώτο ειρωνικό σχόλιο που έκανε on camera. Γινόταν η αγαπημένη τού Twitter, η θεά του viral κάθε φορά που ξεμαλλιαζόταν από μόνη της όταν τα επίδοξα μοντέλα δεν δούλευαν όπως ήθελε. Και τελικά, έγινε αυτή που ήθελες να μάθεις ποια είναι, τι κάνει και πώς έσκασε ξαφνικά στο ελληνικό τηλεοπτικό περιβάλλον, που μάλλον δεν ήταν ποτέ ιδιαίτερα φιλικό σε περσόνες σαν τη δική της. Το θέμα, όμως, είναι ότι η ίδια δεν θέλει να ξέρουμε κάτι παραπάνω για τη ζωή της. «Ορίστε, είμαι η Ζενεβιέβ του GNTM», λέει, «δεν χρειάζεται να ξέρετε κάτι άλλο». Και η αλήθεια είναι ότι δύσκολα της παίρνεις λέξη, γι’ αυτό και η συγκεκριμένη συνέντευξη είναι μόλις η δεύτερη που δίνει στον έναν χρόνο διασημότητάςτης.
Τελικά, τι συμβαίνει με σένα; Έχεις πάρει τον ρόλο της «κακιάς» της ελληνικής τηλεόρασης;
Πρώτον, δεν υπάρχει ρόλος και, δεύτερον, δεν θεωρώ ότι είμαι κακιά. Απλώς στη δουλειά μου δεν αστειεύομαι και, όταν πρέπει να παίξεις μπάλα με 200 άτομα, δεν είναι εύκολο. Έχω να κουμαντάρω make-up artists και κομμωτές, 70 κορίτσια, κάμερες, παραγωγή – και όλα πρέπει να γίνουν μέσα σε συγκεκριμένους χρόνους. Αυτή είναι η δουλειά μου ως creative director του GNTM. Έχω σκεφτεί πώς θα είναι το επεισόδιο, έχω «πουλήσει» ένα concept, το έχει εγκρίνει το κανάλι, το έχει τιμολογήσει η παραγωγή, το έχει στήσει ο σκηνοθέτης, έχω βρει τους φωτογράφους. Οπότε, δεν παίζει να βγει κάτι άλλο από αυτό που έχω αναλάβει να βγάλω. Στη ζωή μου είμαι ένας πολύ ήρεμος άνθρωπος.
Πώς θα περιέγραφες τη δουλειά σου έως τώρα σε κάποιον που δεν σε ξέρει καθόλου;
Αχ, δεν πειράζει. Αν δεν με ξέρει κάποιος καθόλου, δεν χρειάζεται να με μάθει. Ορίστε, είμαι η Ζενεβιέβ από το Greece’s Next Top Model. Κατά τ’ άλλα, έχω δουλέψει χρόνια ως ενδυματολόγος και φωτογράφος και από το 2011 είμαι καθηγήτρια στη σχολή της Βίκυς Καγιά και creative director στις συλλογές των φοιτητών μας. Δεν είχα φανταστεί ποτέ τον εαυτό μου ως καθηγήτρια και το λάτρεψα.
Γίνεσαι και στη σχολή έξαλλη, όπως στο show;
Θέλω να καταλάβεις κάτι. Όταν μου αρέσει κάτι και όταν έχω φανταστεί κάτι που ξέρω ότι μπορείς να το κάνεις, αν αυτό που θα μου φέρεις δεν έχει καμία σχέση με αυτό που μου είχες πουλήσει, μπορώ να σε φάω ζωντανό. Γιατί εγώ έχω πιστέψει στο όνειρο. Έτσι είμαι και με τους φοιτητές μου και με τα κορίτσια.
Θεωρητικά, η δουλειά σου είναι πίσω από τις κάμερες. Πώς προέκυψε να περάσεις μπροστά;
Δεν ήταν να είμαι μπροστά στις κάμερες, όπως λες, προέκυψε. Έκανα πέρσι ένα ραντεβού με την παραγωγή που έψαχνε creative director. Τους παρουσίασα 32 επεισόδια όπως τα φαντάστηκα. Εγώ λατρεύω την τηλεόραση και μου αρέσουν αυτές οι εκπομπές. Έχω δει όλα τα Next Top Model, απ’ όλες τις χώρες που έχει προβληθεί το show. Σχεδίασα, όμως, το κάθε επεισόδιο από την αρχή και προσπάθησα να μην τα κάνω όπως το γερμανικό ή το αμερικάνικο. Ήθελα να το κάνω ελληνικό, για να μπορεί να ταυτιστεί η Ελληνίδα που το βλέπει. Τους άρεσε αυτό που σχεδίασα και το πήραν. Όταν ξεκίνησαν τα γυρίσματα, απλώς κάποια στιγμή βγήκα μπροστά. Δεν είναι ότι μπορείς να με σταματήσεις κιόλας. Δηλαδή, αν δω ότι πάει κάτι στραβά στο concept μου, δεν θα με κρατήσεις πίσω από τις κάμερες. Δεν με ενδιαφέρει πού είναι οι κάμερες.
Οπότε, έγινες τηλεοπτικό πρόσωπο από σπόντα.
Ναι, δεν το είχα υπολογίσει αυτό ποτέ, ούτε εγώ ούτε ο σκηνοθέτης. Απλώς κάνω τη δουλειά μου μπροστά από ένα συνεργείο.
Δεν νομίζω, ωστόσο, ότι απολαμβάνεις ιδιαίτερα τη δημοσιότητα.
Μου φαίνεται απλώς περίεργο. Δεν καταλαβαίνω γιατί πρέπει, ας πούμε, να ξέρεις το παρελθόν μου για να μάθεις ποια είμαι. Είμαι αυτή που βλέπεις, δεν σου κρύβομαι. Σου αρέσω δεν σου αρέσω, αυτή είμαι. Έφτασα 44 χρονών. Αλλά, για να καταλάβεις κάτι, δεν έχω χρόνο για να ασχοληθώ με όλα αυτά. Έχω την εκπομπή, τη σχολή, δύο παιδιά και έναν άντρα. Δεν μένει χρόνος για κάτι άλλο. Το σοκ το έπαθα όταν πήγαμε 10 μέρες διακοπές με την οικογένειά μου στη Βιέννη και ξαφνικά ήρθε ακόμη και εκεί κόσμος και μου ζητούσε να βγάλουμε selfie. Εκεί αναρωτήθηκα από πού και ως πού θέλουν μαζί μου selfie; Το ίδιο έπαθα και στην Ύδρα, που πήγα για έναν γάμο και έπεσε πάνω μου σχεδόν όλο το δημοτικό σχολείο του νησιού. Και γελάω, γιατί είναι παιδάκια, τους έλεγα: «Καλά, είστε ξύπνια και βλέπετε GNTM;». Εννοείται πως δεν θα πω όχι όταν μου ζητάνε μια φωτογραφία, θα ήμουν γελοία αν έλεγα όχι, αλλά είναι σοκαριστικό, είναι αστείο, είναι περίεργο. Γιατί δεν άλλαξα εγώ ως άνθρωπος, άλλαξε απλώς η κατάσταση γύρω μου. Ξύπνησα τις προάλλες και είχα πάνω από 100 χιλιάδες followers στο Instagram. Και είναι όλοι ατομάκια γαμώ. Γιατί ο κόσμος καταλαβαίνει ότι όλο αυτό δεν το παίζω και ότι έτσι είμαι. Στις 100 χιλιάδες έχω πάρει τρία μηνύματα που με έβριζαν. Και τους έκανα μπλοκ. Δεν θα έρχεσαι «σπίτι μου» να με βρίζεις. Κάτσε και κράξε στο Twitter όσο θες, εκεί τους κάνω και like.
Όταν σε είδες για πρώτη φορά σε κάποιο επεισόδιο, δεν σου φάνηκες υπερβολική;
Μπορούμε να το κόψουμε λίγο αυτό; Δεν είμαι υπερβολική. Μια χαρά φυσιολογική είμαι. Να δω κάποιον να κάνει τη δική μου δουλειά, να έχει να κουμαντάρει όλον αυτόν τον κόσμο και να είναι ήρεμος. Δεν γίνεται!
Τα αρνητικά σχόλια δεν σε επηρεάζουν;
Ποια αρνητικά; Ότι με λένε έξαλλη; Έξαλλη είμαι και καλά κάνω. Δεν είναι κακό να είναι έξαλλος ένας άνθρωπος όταν δουλεύει. Δεν θεωρώ ότι έχουμε μιλήσει κανείς άσχημα επί προσωπικού σε κανένα κορίτσι. Εγώ θεωρώ ότι είμαστε αρκετά ελαστικοί απέναντι στα κορίτσια. Αυτό που βλέπεις, να μου γυρίζει το μάτι, είναι η ξενερωσιά που τραβάω όταν την έχω φανταστεί την άλλη θεάρα και μου το γειώνει.
Είναι, τελικά, τόσο σοβαρή υπόθεση η μόδα;
Ε βέβαια, είναι μια τεράστια βιομηχανία. Το ένδυμα, από τη στιγμή που ο άνθρωπος άρχισε να ντύνεται, έχει τεράστια σημασία στην καθημερινότητά μας. Ναι, ΟΚ, δεν ανακαλύπτουμε φάρμακα για τον καρκίνο ούτε μπορείς να συγκρίνεις την Ιατρική με την τέχνη. Με αυτήν τη λογική, θα μου πεις και ότι ο Πικάσο δεν ανακάλυψε την πενικιλίνη. Αλλά, άλλο ρε φίλε ο Πικάσο, άλλο η πενικιλίνη. Αυτήν τη στιγμή, το 2019, όλη η ανθρωπότητα ξυπνάει και έχει τη στιλιστική επιλογή να ντυθεί. Παράλληλα, τρέχει μια βιομηχανία εκατομμυρίων πίσω από αυτό. Οπότε, το να είσαι μοντέλο και να παρουσιάζεις ρούχα, ναι, είναι μια πάρα πολύ σημαντική δουλειά. Και, φίλε, είναι δύσκολη δουλειά. Θέλει πολύ κόπο. Όλα τα κοριτσάκια μεγαλώνουν και λένε ότι θέλουν να γίνουν μοντέλα. Αυτές οι γενιές βάλλονται από μια συγκλονιστική πληροφορία, που όμως δεν είναι κατευθυνόμενη. Εκεί ερχόμαστε εμείς για να βρουν έναν άνθρωπο που θα τους δείξει τη σωστή πληροφορία. Η δική μου γενιά έπρεπε να μαζέψει λεφτά για να αγοράσει περιοδικά ή βιβλία μπας και μάθει κάτι. Αν δεν είχες τα χρήματα για να πάρεις περιοδικά, έχανες αυτομάτως την ευκαιρία.
Έχεις επαφές με τα περσινά κορίτσια; Μαθαίνεις νέα τους;
Παιδί μου, δεν έχω χρόνο να δω τα παιδιά μου, θα κάθομαι να κοιτάω τι κάνουν τα περσινά κορίτσια; Δεν είμαι booker για να ασχολούμαι μαζί τους. Μαθαίνω τα νέα τους και λέω μπράβο τους, αλλά δεν θα ασχοληθώ και με την καριέρα τους.
Η Ειρήνη Καζαριάν παίζει στο θέατρο. Έχει γίνει viral αυτό, δεν μπορεί να μην το έμαθες.
Μπράβο της. Αφού τη διάλεξε ο σκηνοθέτης, καλά κάνει. Δεν καταλαβαίνω, τι έκανε δηλαδή το κορίτσι; Πήγε και χτύπησε την πόρτα του Ίψεν και είπε «Βάλτε με να παίξω»; Τη διάλεξε ένας σκηνοθέτης, την κάλεσε, την είδε, θεώρησε ότι του κάνει και την πήρε. Πού είναι το κακό; Δεν την καταλαβαίνω αυτήν τη λογική. Θα καθόμαστε να απολογούμαστε γιατί μας επέλεξε ένας άνθρωπος; Το βρίσκω τραγικό. Και, στην τελική, οι ηθοποιοί δεν κάνουν φωτογραφίσεις μόδας; Δεν κάνουν διαφημιστικά; Τα καλύτερά τους λεφτά βγάζουν από αυτά. Εκεί γιατί δεν πάνε να τους ρωτήσουν: «Γιατί κύριε έκανες διαφημιστικό, ενώ είσαι ηθοποιός;».
Θα ήθελες να δουλέψεις στην τηλεόραση σε μια δική σου εκπομπή;
Αν μου προτείνουν κάτι που με ενδιαφέρει, γιατί να πω όχι; Δουλεύω από πολύ μικρή και θεωρώ ότι καμιά δουλειά δεν είναι κακή εφόσον είσαι αξιοπρεπής, γουστάρεις και μπορείς και να συνεισφέρεις στο σπίτι σου. Οπότε, δεν θα πω ποτέ όχι σε κάτι που θα με κάνει να περάσω καλά και θα πληρώνομαι. Έχω φτάσει, όμως, σε μια ηλικία που δεν κάνω τίποτα που δεν γουστάρω.
Τα παιδιά σου βλέπουν GNTM;
Τα δικά μου παιδιά κοιμούνται στις οκτώ το βράδυ. Οπότε, δεν βλέπουμε τίποτα. Η Ροζαλία μου, που είναι οκτώ, έχει δει αποσπάσματα στο YouTube και έχει έρθει πολλές φορές μαζί μου στα γυρίσματα. Έγινε μασκότ. Φέτος, ήταν floor manager στις οντισιόν της Θεσσαλονίκης. Βασικά, να σου πω μια σύντομη ιστορία: της είχαν πάρει δώρο κάτι ακριβά παπούτσια και τα διέλυσε και μου λέει: «Δεν θα μου πάρετε καινούργια;». Της είπα: «Αγάπη μου, αυτά τα παπούτσια τα φτιάχνουν 7χρονα στο Μπανγκλαντές για να έχεις εσύ να τα φορέσεις, κάτι που είναι πάρα πολύ άσχημο, και θέλουν πολύ κόπο, και δουλειά, και χρήματα για να τα φορέσεις εσύ». Οπότε το καλοκαίρι την πήρα να δουλέψει μαζί μου. Ξυπνούσαμε μαζί, τα κάναμε όλα μαζί. Τη λάτρεψαν στην παραγωγή γιατί ήταν κυρία, το δούλεψε. Αυτό που θέλω να πω είναι ότι εμείς ως γονείς φέρνουμε στον κόσμο ανθρώπους που είναι έτοιμοι, φτιαγμένοι. Και πρέπει απλώς να τους προσφέρουμε προστασία, φαγητό, αγάπη και να τους μάθουμε κάποια πράγματα γι’ αυτά που θα πρέπει να αντιμετωπίσουν μεγαλώνοντας. Δεν υπάρχει η μπανανιά που φυτρώνουν χρήματα. Θέλω τα παιδιά μου να βρουν αυτό που τους αρέσει να κάνουν, να το κάνουν καλά και να καταλάβουν ότι η δουλειά είναι και ευτυχία. Εγώ δεν γκρινιάζω για τη δουλειά μου, γιατί αγαπάω αυτό που κάνω.
Πες μου και άλλα πράγματα για σένα. Πού μεγάλωσες;
Στο Μοσχάτο μεγάλωσα, που τότε ήταν χωριό. Μέχρι τα 18 μου παίζαμε κρυφτό στις αλάνες.
Και πώς από τις αλάνες έφτασες στη μόδα;
Εγώ έχω γεννηθεί το 1975. Ξέρεις τι σημαίνει αυτό; Είχαμε μόνο το Μινιόν τότε και, αν δεν είχες χρήματα να αγοράσεις τις μάρκες του Μινιόν, είχες τη μαμά σου, καλή ώρα τη δικιά μου, που ενώ ήταν ζαχαροπλάστισσα η γυναίκα, έραβε και ένα ρούχο στη μηχανή για να έχουμε να φοράμε. Έτσι μπήκε στη ζωή μου το μικρόβιο, γιατί δεν μπορούσα να φοράω τα ρούχα που φορούσαν οι άλλοι και τα έφτιαχνα μαζί με τη μαμά μου. Δεν θέλω να λέω για την ηλικία μου, μη με τσατίζεις.
Μα μόνη σου λες συνέχεια για την ηλικία σου. Σε ρώτησα εγώ πόσων χρονών είσαι;
Ναι, σωστά, δεν έχω κανένα θέμα με την ηλικία μου. Αυτό να γράψεις. Το μόνο που θέλω είναι να γεράσω και να δω τα παιδιά μου να μου κάνουν εγγόνια. Γιατί εμένα η μαμά μου πέθανε νωρίς. Σαν άνθρωπος αυτό θέλω από το μέλλον, να γίνω γριά, βαθιά γεράματα. Και στιλάτη, τραβηγμένη, θα φύγουν όλα να γίνουν φιόγκος πίσω. Θεάρα θα είμαι.