Τις τελευταίες μέρες η είδηση που έχει συνταράξει την ελληνική showbiz –παλιά κλισέ έκφραση- είναι πως η Τζούλια Νόβα χώρισε μετά από 12 χρόνια σχέσης. Η παρουσιάστρια έχει να κάνει τηλεόραση 2 χρόνια, αλλά προφανώς ο τίτλος της είναι τιμητικός, όπως είναι του ναυάρχου του Πολεμικού Ναυτικού που σε ακολουθεί ακόμη και αν αποστρατευτείς.
Άλλη είδηση ήταν πως η Eλιάνα Χρυσικοπούλου πήγε να κάνει καθημερινή εκπομπή στον Alpha και, σύμφωνα με τις δηλώσεις της, αυτό έγινε γιατί ήταν θέλημα Θεού. Παράξενο πώς σκέφτεται ο Θεός και ποιο είναι το θέλημά του. Τη μια λέει “να κοιτάξω να ρίξω μια πανδημία στον πλανήτη με χιλιάδες νεκρούς κάθε μέρα” και τη άλλη “να φροντίσω να πάρει ένα κορίτσι στην Ελλάδα μεσημεριανό γυναικείο μαγκαζίνο”.
Η τρίτη είδηση είναι ότι κάνουν συσκέψεις για το πώς θα αλλάξουν την εκπομπή της Αντελίνας Βαρθακούρη που κάνει 5% και πρέπει να ανέβει. Αν και μόνο ένα πράγμα θα πρέπει να αλλάξουν και αυτό είναι τα Πάντα.
Με λίγα λόγια, έχουμε την επέλαση των ανθυποcelebrities. Αρχίζουν και εξαπλώνονται όλο και περισσότερο, ασχέτως αν ζούμε σε μια εποχή που τα αποβάλει σαν ξένο σώμα. Μπερδεύοντας το χαρούμενο με το χαζοχαρούμενο και το θετικό με τη γελοιότητα, ήταν ένα μοντέλο που δείχνει ότι δεν αποδίδει αυτούς τους καιρούς, απλώς συντηρείται στη στρατόσφαιρα των sites – και στο ταμείο δεν υπάρχει καμία εξαργύρωση.
Οι παραπάνω τρεις κοπέλες είναι μεν συμπαθητικές, αλλά πολύ λίγες για να κυριαρχούν παντού και σε όλα. Δεν είναι τυχαίο που οι ελληνικές κωμωδίες της Φίνος Φιλμ αυξάνουν θεαματικά σε νούμερα τηλεθέασης, όπως και οι επαναλήψεις του Mega, το MasterChef, που είναι ένα ακριβό προϊόν, και οι Άγριες Μέλισσες που επίσης είναι μια άρτια παραγωγή σε όλα τα επίπεδα.
Το κλείσιμο στο σπίτι έδειξε παγκοσμίως ότι ο κόσμος άρχισε να επιστρέφει, όσον αφορά την τηλεόραση, στην αναζήτηση ταινιών, ντοκιμαντέρ και ακριβών σειρών.
Προς το παρόν, το πολύ ελαφρύ έχει εξατμιστεί και η στροφή σε comfort zones πάντα ήταν ένα καλό καταφύγιο. Ζούμε σε μια εποχή που η τάση δεν είναι η ανάλυση, αλλά η λύση, που δεν απαιτείται αντίδραση, αλλά δράση. Έτσι και στο ελληνικό star system άρχισε πια να διαφαίνεται το πόσο ελάχιστο είναι και πόσο πολύ έχει συρρικνωθεί.
Νομίζω πως ούτε η Τζούλια Νόβα πουλάει σαν είδηση, αλλά προκειμένου να γεμίσουν ύλη τα περιοδικά και τα sites έχουν πέσει στην ανάγκη της. Η ανάγκη, όπως ξέρουμε σε όλες μας τις υποθέσεις, είναι πολύ κακός σύμβουλος. Κατά τα άλλα, στο θέατρο για πρώτη φορά βγαίνουν πολύ ποιοτικά και μικρά σχήματα. Ίσως γιατί η υπερβολική πίεση και το μετατραυματικό σοκ δεν ευνοούν το ξώχαρο, χωρίς έστω λίγη ουσία.
Τελειώνει η πιο αλλοπρόσαλλη σεζόν για τη showbiz. Επιστρέφουμε, λένε οι ειδικοί, στα επίπεδα του 2010 -και τότε, αν και όλα άρχισαν να φθίνουν, έγινε και κάτι καλό. Τα κανάλια αντί για εντυπωσιακές εκπομπές έψαχναν έξυπνες εκπομπές, τα σίριαλ μειώθηκαν αλλά έγινε το Νησί και τα θέατρα γέμισαν, γιατί το ουσιαστικό πάντα ήταν το ζητούμενο και τα τελευταία χρόνια κέρδιζε πολύ έδαφος το σοβαροφανές, η μπούκλα, η τρέσα, η άποψη για όλα και για όλους από άσχετους και μια στρατιά από παρουσιάστριες που έβγαιναν από realities. Ήρθε η ώρα της αποκαθήλωσης και αυτό είναι μόνο θετικό, γιατί η αποκαθήλωση προηγείται της Ανάστασης.