Ποιος είναι ο yatzer

Ο Κώστας Βογιαντζής κρύβεται πίσω από ένα από τα πιο επιδραστικά sites στον κόσμο. Μάθε πώς ξεκίνησαν όλα.

Από τη Νάνσυ Φαφούτη

Όταν ο Κώστας Βογιατζής έγραψε τη λέξη yatzer στο σημειωματάριό του, στη σκοπιά των 2-6 στην Πάρνηθα, το 2006, μάλλον δεν ήξερε ότι λίγα χρόνια μετά το site του θα αποτελούσε ένα από τα πιο επιδραστικά στον κόσμο σε θέματα design και αρχιτεκτονικής και ότι οι Financial Times θα το κατέτασσαν στα καλύτερα του κόσμου. Και φυσικά, δεν περνούσε από το μυαλό του ότι θα βρισκόταν στη λίστα του Architectural Digest με τους 100 πιο influential ανθρώπους στον κόσμο στη βιομηχανία του design. «Ήμουν μόλις 26 χρονών σε εκείνη τη σκοπιά. Μόλις γύρισα στο σπίτι, αγόρασα με πέντε δολάρια το domain name και αποφάσισα ότι σε αυτό το site θα ανέβαζα μόνο πράγματα που μου αρέσουν. Τότε δεν υπήρχαν social media -μόνο το Myspace-, αλλά φανταζόμουν πόσο μεγάλο μπορούσε να γίνει κάποια στιγμή το Διαδίκτυο. Πες το και ένστικτο».

Πριν όμως έρθει η αναγνώριση, ήρθαν οι δυσκολίες, τις οποίες πολύ σοφά αγνόησε ο 39χρονος influencer. «Θυμάμαι που στις αρχές έκανα ραντεβού με διαφημιστικές και επειδή το site μου είναι αγγλόφωνο μού έλεγαν: “Κώστα, φύγε και έλα πίσω όταν θα το κάνεις στα ελληνικά”. Οπότε, αποφάσισα να μην ασχοληθώ ξανά με ελληνικές εταιρείες και να ξεκινήσω ανάποδα, απέξω προς τα μέσα. Δεν τους αδικώ, όμως, που δεν μπορούσαν να με καταλάβουν, γιατί με έσπρωξαν γρήγορα στο να έχω ύπαρξη στο Διαδίκτυο. Όταν με βρήκε η πρώτη εταιρεία από το εξωτερικό και έκανα το πρώτο μου ταξίδι στη Γαλλία, ένιωσα ότι ένα όνειρο γίνεται πραγματικότητα. Τελικά, μέσα στα χρόνια εμφανίστηκαν όσοι με απέρριψαν. Μπορεί, λοιπόν, σήμερα να κάνω dream job, αλλά προκάλεσα την τύχη μου και χαίρομαι πολύ γι’ αυτό».

Η επιτυχία του yatzer και τα 3.000.000 impressions τον μήνα οφείλονται κατά κύριο λόγο στην επιλεκτικότητα του Κώστα και στην επιθυμία του να ανεβάζει μόνο πράγματα που αξίζουν. Για αυτό, άλλωστε, επηρεάζει και τις καταναλωτικές συνήθειες παγκοσμίως. «Είμαι slow publisher. Ανεβάζω πέντε άρθρα την εβδομάδα για θέματα που αξίζουν πραγματικά και κάπως έτσι μπορεί για παράδειγμα να γίνει ένα θέρετρο στη Λισσαβόνα sold out για τα τρία επόμενα χρόνια. Δεν με νοιάζει να γεμίσω page views. Για αυτό και πολλοί λένε ότι είμαι ψώνιο, γιατί δεν ανεβάζω πράγματα που δεν ταιριάζουν στην αισθητική του site. Θυμάμαι που το 2012 μού είχαν προσφέρει πολλά λεφτά για να μπουν στο yatzer, σε μια περίοδο της ζωής μου που δεν είχα χρήματα ούτε για καφέ. Είχα πει “όχι”, γιατί μου ζητήθηκε να προωθήσω κάτι επί της ουσίας ψεύτικο, δηλαδή fake fashion brands. Μαϊμούδες Louis Vuitton και Gucci. Μέσα μου, ωστόσο, ήξερα ότι αν αρχίσω να προμοτάρω ψεύτικα πράγματα δεν θα με προσέγγιζε ποτέ το πραγματικό brand. Οπότε, προτίμησα να τρώω ρύζι και να έχω άδειο ψυγείο».

Τα όνειρα, όμως, και οι σημειώσεις σε πρόχειρα μπλοκάκια δεν σταματούν για τον Κώστα στο yatzer, αφού το επόμενο μεγάλο σχέδιό του είναι να φτιάξει ένα ντιζαϊνάτο ξενοδοχείο στην Αθήνα. Στο μεταξύ, αυτή την περίοδο κάνει creative consulting σε εταιρείες, λειτουργεί ως σύμβουλος social media και διοργανώνει events.

 

leave a reply

Your Review *